توسط اداره محیط زیست چابهار صورت گرفت
نجات لاک پشت دریایی در چابهار لاک پشت آسیب دیده در سواحل چابهار در سیستان و بلوچستان به بی کران دریا بازگشت مهندس اشرفعلی حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در سیستان و بلوچستان گفت: یک لاک پشت دریایی آسیب دیده در سواحل چابهار کشف، درمان و در دریا رهاسازی شد
کد خبر: ۵۶۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 18 February 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مهندس اشرفعلی حسینی رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در سیستان و بلوچستان گفت: یک لاک پشت دریایی آسیب دیده در سواحل چابهار کشف، درمان و در دریا رهاسازی شد

حسینی افزود: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار در گشت و کنترل از محدوده نوار ساحلی شهرستان چابهار یک قطعه لاک پشت دریایی از گونه لاک پشت دریایی سبز را درحالیکه دچار آسیب دیدگی از ناحیه لاک شده بود پیدا و جهت درمان به این اداره منتقل نمودند.

رئیس اداره چابهار بیان کرد: لاک پشت دریایی سبز آسیب دیده پس از انتقال به محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار تحت انجام معاینات اولیه،تیمار و خزه تراشی و ... قرار گرفت.

وی ادامه داد: گونه مذکور پس از تیمار و درمان، با توجه به بهبود و مساعد شدن شرایط جسمی و پس از ثبت مشخصات و بیومتری، در نوار ساحلی دریا و زیستگاه اصلی خود رها سازی گردید.

حسینی خاطر نشان کرد: لاک پشت های دریایی، از جمله جانوران آبزی مهم در اکوسیستم های دریایی می باشند که براساس گزارش IUCN برخی از گونه های آن ها به شدت در خطر انقراض هستند و جمعیت آنها در سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

پنج گونه از هشت گونه لاک پشت های دریایی که در جهان وجود دارد در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای تغذیه و یا تولید مثل مشاهده شده اند که یکی از آنها، گونه با ارزش لاک پشت سبز با نام انگلیسی Green turtle با وضعییت حفاظتی در معرض خطر انقراض (EN) می باشد.

نجات لاک پشت دریایی در چابهار + تصاویر/ لاک لاک پشت ترمیم شد

نجات لاک پشت دریایی در چابهار + تصاویر/ لاک لاک پشت ترمیم شد

نجات لاک پشت دریایی در چابهار + تصاویر/ لاک لاک پشت ترمیم شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار