کد خبر: ۵۶۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱ 21 February 2018

امروز سومین روزی است که از حادثه سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر شرکت هواپیمایی آسمان می گذرد، اخبار رسیده حکایت از این دارد که هواپیماهای ارتش توانسته اند محل دقیق سقوط هواپیما را شناسایی کنند، اما به دلیل اختلاف ارتفاع زیاد و همچنین صعب العبور بودن منطقه حادثه هنوز کسی به محل نرسیده است.

به گزارش «تابناک»؛ کلاه‌سبزهای تیپ 65 نیرو مخصوص نزاجا و همچنین چند تن از کوهنوردان از یک ساعت پیش حرکت خود برای رسیدن به محل سانحه هوایی آغاز کردهاند اما هنوز کسی به محل نرسیده است.

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در گفت و گو با تابناک در خصوص آخرین وضعیت هواپیمای سقوط کرده در کوههای دنا اظهار داشت: متاسفانه در روزهای گذشته وضعیت جوی مناسب نبود و کسی کار خاصی نتوانسته بود انجام دهد.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: اما امروز هواپیما های ارتش و هلیکوپتر های سپاه توانستند به کمک عکس برداری ها و کارهای دیگری که انجام شده لاشه هواپیما را پیدا کنند و چیزی که مشخص است اینکه جای صعب العبوری است و باید به شکل هلی برد و روشهای خاص به آن منطقه نزدیک شد تا بتوان عملیات انتقال انجام شود.

سه تا چهار هزار متر اختلاف ارتفاع وجود دارد

این نماینده مجلس گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی، هلال اهمر، نیورهای مردمی و ارتش همه تلاش خود را انجام می‌دهند تا بتوانند به منطقه برسند، با توجه به اینکه حدود 3الی 4 هزار متر اختلاف ارتفاع وجود دارد هنوز قدری طول می‌کشد که به محل حادثه برسند.

تاجگردون در ادامه گفت: کوهنوردان حرکت خود را از چند ساعت پیش آغاز کرده اند و شاید تا یک یا دو ساعت دیگر به منطقه برسند.

وی در باره تماس های تلفنی صورت گرفته توسط برخی از مسافران نیز گفت: دو تا تماس تلفنی برقرار شده و آخرین تماس نیز 5 دقیقه قبل از سقوط بوده و آن هم در نقطه ای دیگر بود، آخرین تماس 8.54 دقیقه برقرار شده و یک تماس هم در نجف آباد شده و ارتباطی به سقوط نداشته است. بعید است که بشود از آن محل تماسی برقرار کرد منطقه جوری نیست که بشود تماس تلفتی برقرار کرد.

بعید است کسی زنده بماند

وی درپاسخ به این سوال که امکان زنده ماندن مسافران وجود دارد گفت: بعید است که کسی در حیات باشد، منطقه شرایط مناسبی را ندارد و باتوجه به شدت برخورد امکان اینکه کسی سالم باشد را کم می کند البته ما دعا می کنیم که همه سالم بمانند و به آغوش خانواده هایشان برگرددند تا به لاشه دسترسی پیدا نکنیم سخت است که اظهار نظر کرد.

وی در خصوص دمای هوا در منطقه نیز گفت: الان اوضاع خوب است اما به هر حال در ارتفاعات هوا سرد تر می شود و الان هم فصل سردی است امیدوارمی که امداد گران بتوانند اطلاعات کامل‌تری را به ما برسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار