کد خبر: ۵۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 21 February 2018

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در اغتشاشات اخیر هدف اغتشاشگران ضربه زدن به دین و نظام اسلامی بود گفت: اغتشاشگری که آدم کشت و غارت‌گری کرد، حکمش در فقه به عنوان محارب، اعدام است.

به گزارش انتخاب حجت الاسلام سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در یادواره 276 شهید غدیر استان کرمان در حسینیه ثاراالله با اشاره به اینکه در رابطه با دین دو برخورد داریم گفت: یک برخورد کاذبانه است. اینگونه است که آدمی دم از دین بزند اما ملتزم به قانون دین نباشد. قرآن می‌فرماید این ها دنیا را ندارند، آخرت را هم نخواهند داشت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعضی‌ها وسط میدان دین نمی‌آیند و در حاشیه قرار می‌گیرند تا ببینند با دین به نوای دنیا می‌رسند افزود: در تفسیر علامه طباطبایی آمده دین بعضی‌ها حرفی است و در حرف کم نمی‌آورند اما در عمل پای دین نیستند.

وی با اشاره به اینکه فردی که عملا پایبند به دین و نمازش نباشد و یا قانون حجاب در دین را رعایت نکند، برخورد کاذبانه با دین کرده و قانون دین را زیر پا گذاشته است خاطر‌نشان کرد: آقایی که عمامه به سر هم هست در رسانه‌ای گفته که دین اسلام حجاب اجباری ندارد و هرگز نگفته خانم‌ها حجاب اجباری داشته باشند.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب مثل نماز و روزه واجب است و قانون دین اسلام است گفت: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند و حجاب را ساده می‌گیرند، بویی از فقه نبردند. در حالی که دین یک قانون است و پشت سر قوانین اجبار است و مجازاتی دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه زن ارزش است و اسلام نیز دنبال ارزش زن است و می‌خواهد که زن با گوهر عفاف جایگاه انسانی پیدا کنید افزود: در غرب شخصیت زن بدتر از زمان جاهلیت دفن شده است و اسلام نمی‌خواهد زن ابزار و کالا شود.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه‌(س) روسری خود را محکم می‌بست و در جمع زنان با چادر خطبه‌خوانی کرد گفت: اسرای کربلا روز دوازدهم وارد کوفه شدند و گرسنه هم بودند اما حضرت زینب‌(س) اجازه استفاده از نان و خرماها را نداد در حالی که آن حضرت چادرها و روسری‌ها را پذیرفت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخورد کاذبانه با دین یعنی رفتار ما دینی نباشد و دم از دین هم بزنیم تصریح کرد: برخورد کاذبانه در خانواده هم یعنی پدر و مادر به فکر اخلاق و دین فرزندان خود نباشند و مسئولیت خود را فقط در تامین غذا و لباس بدانند.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی هم برخورد کاذبانه، بازی با دین است گفت: در حالی که دشمن به‌طور صریح اعلام می‌کند هدف ما نابودی نظام اسلامی است نباید این هدف دشمن را نادیده گرفت.

خاتمی با اشاره به اینکه اینها که گفتند "نه غزه نه لبنان" با دین بازی کردند افزود: مانند آفتاب روشن است که دشمن در پی براندازی نظام اسلامی است و یک مسلمان نمی‌گوید جمهوری اسلامی نمی‌خواهیم و هر که این شعارها را داد، دروغ می‌گوید مسلمان است.

وی با بیان اینکه محال است کسی دم از دین بزند اما حاکمیت دین را نخواهد و اگر اینگونه باشد دین او شعاری است اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر هدف آنها دین بود و به 20 حوزه علمیه در کشور حمله کرده و بی‌احترامی کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه به مساجد و حسینیه‌ها حمله کردند گفت: به 15 دفتر امام جمعه در کشور هجمه بردند و امام جمعه‌ای به من گفت دفتر من را سنگباران کردند.

وی تصریح کرد: جای تاسف دارد که کسانی از اغتشاشگران حمایت می‌کنند. این ها همان افرادی هستند که در طول این چند سال کلمه‌ای از فتنه 88 اسم نبردند.

خاتمی با بیان اینکه بعضی‌ها هم در فضای مجازی فریب خوردند که باید آنها را آگاه کرده و از آن ها ضمانت گرفت افزود: برخورد لازم هم انجام شود، بعضی‌ها خود را ژن برتر می‌دانند و اغتشاشگری که در اصفهان آدم کشت و غارت‌گری کرد، حکمش در فقه اعدام است و این متن کامل فقه است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: اغتشاشگران یک دو هزارم ملت ایران هم نبودند و تعدادی از آنها رابطه مستقیم با منافقین داشتند و تعدادی نیز با سلطنت طلب‌های منفور در ارتباط بودند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دیگر جایی برای ضد‌اسلام نیست و بعضی‌ها وعده داده بودند که این 22 بهمن در ایران خواهند بود گفت: ما ولایت را با تاسی از حضرت زهرا‌(س) جزو متن دین می‌دانیم و دفاع از ولایت را واجب دانسته و رهبر ما به عنوان ولی فقیه، نائب امام زمان‌(عج) است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمنان تخریب ولایت را در دستور کار خود قرار دادند افزود: تجربه نشان داده که بزرگی که می‌تواند کشور را اداره کند و همه گروه‌ها را دور هم جمع کند ولایت است و تضعیف ولایت تضعیف کشور است.

خاتمی با بیان اینکه بعضی از خواص حرف دشمن را در مورد ولایت می‌زنند و اینگونه حرف زدن خوشحالی دشمن را در بر دارد تصریح کرد: هدف دشمنان دین است و در فضای مجازی اهانت‌هایی به دین می‌شود که زبان از گفتن شرم دارد و به مراتب بدتر از کتاب سلمان رشدی است.

وی با اشاره به اینکه نباید حرفهایی زد که دشمن سوءاستفاده کند گفت: ولایت هم هدف دشمن است و آن‌ها فهمیدند خیمه باشکوه و با عظمت انقلاب ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت از دیگر اهداف دشمن است و از زمانی که میرزای شیرازی، انگلیسی‌ها را در بخث تنباکو ناکام گذاشت دشمن در پی تخریب روحانیت در کشور است افزود: در طول 100 سال گذشته خدماتی که روحانیت در استقلال کشور داشته است، بی‌نظیر بوده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دشمن با روحانیتی که آهسته می‌آمد و آهسته می‌رفت کاری ندارد اظهارداشت: اما روحانیتی مثل علامه مصباح یزدی را بمباران کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار