کد خبر: ۵۷۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 01 March 2018

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ساخت کتابخانه در کنار مدرسه سازی از نیازهای اساسی این استان محروم بحساب می آید.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در بیستمین همایش خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان با قدردانی از خیران مدرسه ساز اظهار داشت: کارهای نیک خیران مدرسه ساز تا قیامت ماندگار بوده و به عنوان ذخیره آخرت برای آنان منظور می شود.
امام جمعه زاهدان افزود: از آنجایی که سهم مردم متمدن سیستان و بلوچستان از کتابخانه ناچیز است ضرورت دارد خیران در کنار کمک به افزایش سرانه آموزشی این استان، به این بخش نیز توجه ویژه کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مدرسه همچنان یک نیاز جدی و مهمترین بستر برای رشد فرهنگی و توسعه جامعه است که باید فرهنگ مشارکت در ساخت مدارس بیش از پیش ترویج یابد.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این همایش گفت: با توجه به کوتاه بودن عمر زندگی در این دنیا ضروری است افراد برای آخرت خود توشه ای نیک همچون مدرسه سازی ذخیره کنند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی تاکید کرد: نشر علم و دانش و تقویت بنیه فرهنگی بهترین راه خدمت به مردم است.
وی از عموم مردم خواست ساخت مدرسه را در سیستان و بلوچستان مورد توجه قرار دهند تا تعلیم و تربیت به عنوان زیربنای اساسی پیشرفت و ترقی بیش از گذشته شامل حال مردم این دیار شود.
به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان متوسط زیربنای فضای آموزشی در کشور 5.34 متر مربع و در سیستان و بلوچستان 3.11 متر مربع است.
علیرضا راشکی افزود: برای رسیدن فضاهای آموزشی این استان به متوسط کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضا جدید هستیم.
وی افزود: 18 هزار و 934 کلاس درس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 6 هزار و 181 مورد آن نیاز به تخریب و بازسازی و چهار هزار و 358 مورد آن نیازمند مقاوم سازی است.
به گزارش ایرنا هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان امروز/چهارشنبه/ با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در این استان و شماری از مسئولان در زاهدان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار