کد خبر: ۵۷۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷ 01 March 2018

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با وقوع سیلاب در چهار روز گذشته در جنوب استان به 330 نفر از مردم شهرستان های سراوان، نیکشهر، فنوج، کنارک، سرباز و چابهار امدادرسانی شد.

رسول راشکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارندگی ها و وقوع سیل و آبگرفتگی از روز یکشنبه هفته جاری امدادگران جمعیت هلال احمر به محض اطلاع به مناطق سیل زده عزیمت کرده و پس از ارزیابی های لازم 18 تیم عملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.
وی ادامه داد: با توجه به وقوع سیل و نیاز به اسکان افراد آسیب دیده، مناطق امن شناسایی و چادرهای امدادی مستقر و 272 نفر در این چادرها اسکان داده شدند.
وی توزیع 52 تخته موکت، 58 دستگاه چادر امدادی، 173 تخته پتو، 134کیلوگرم نایلون، 40 شعله فانوس و والر، 200 قوطی انواع کنسرو و 55 کیلوگرم برنج را از جمله اقلام توزیع شده بین مردم سیل زده جنوب استان ذکر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی ها تا اوایل هفته آینده کمک رسانی همچنان ادامه دارد.
راشکی تصریح کرد: امدادگران هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای امدادرسانی سریع و به موقع به حادثه دیدگان ارائه دهند.
به گفته مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان بیشترین بارندگی در شبانه روز گذشته با 39 میلی متر مربوط به بهشت آباد بمپور در جنوب این استان بوده است.
وی ادامه داد: از شب گذشته بارش های خوبی در سطح سیستان و بلوچستان گزارش شده که بیشترین آن بعد از بمپور، با 27 میلی متر در توابع فنوج، 20 میلی متر در توابع خاش، 18 میلی متر در توابع سرباز و 17 میلی متر در توابع سراوان رخ داده است.
وی افزود: بارندگی ها تا روز شنبه در سطح سیستان و بلوچستان به ویژه نیمه جنوبی تداوم دارد.
وی تصریح کرد: در این مدت احتمال بارش در محدوده شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، غرب سرباز و ارتفاعات جنوبی دلگان، بزمان، ایرانشهر و سراوان بیشتر است به طوری که در برخی مناطق سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر رخ خواهد داد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار