کد خبر: ۵۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵ 04 March 2018

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از آغاز ثبت نام سنت حسنه اعتکاف در این استان از 15 اسفند ماه جاری تا 5فروردین ماه سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در هفتاد و سومین نشست استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی با محوریت اعتکاف در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در سال گذشته (1395)7هزار و 15 نفر در 60 مسجد روستایی و شهری استان معتکف شدند که از این تعداد 5255 نفر خواهر و 1760 نفر برادر بودند.

وی با اشاره به اینکه درسال 1397 اعتکاف با تعطیلات نوروزی مقارن شده است افزود: دست اندرکاران این سنت حسنه بایستی با اقدامات شایسته و بایسته درحوزه تبلیغات واطلاع رسانی این فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر اینکه اعتکاف نوروزی نشانه تدین ملت بزرگ ایران اسلامی است را با اقدامات جهادی در مرحله عمل نشان دهند.

وی برپایی محافل انس با قرآن،برگزاری حلقه های معرفت ونشست های بصیرتی،کرسی تلاوت قرآن،سخنرانی فرهیختگان،مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نمازجماعت و برگزاری اعمال ام داود درروز سوم اعتکاف را ازجمله برنامه های محوری ویژه معتکفان درمساجد ذکرکرد.

وی با اشاره به ثبت نام اینترنتی متقاضیان شهرستان زاهدان و زابل درسامانه اعتکاف بیان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام میتوانند به سامانه اینترنتی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به آدرس
www.zahedan-tebyan.ir مراجعه نمایندو در دیگر شهرستانها به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان و مساجد برگزارکننده اعتکاف مراجعه فرمایند.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته معتکفان استان مبلغ 400 هزار ریال به عنوان هزینه همیاری به مسجد مورد نظر هنگام نام نویسی پرداخت می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سن بالای 12سال، مسافر نبودن وداشتن قدرت لازم برای سکونت به مدت سه روز درمسجد از مهمترین شرایط معتکف شدن است.

بزمانی اعتکاف را پرورش جسم و جان و آمیزه ای از چند عبادت با فضیلت برشمرد و افزود: روزه به عنوان ارزشمندترین عبادت، اقامت به مدت سه روز در مسجد و خواندن نماز از مهمترین شروط معتکفان بحساب می آید.

گفتنی است آیین معنوی اعتکاف به مدت سه روز از 11 تا 13 فروردین ماه،مصادف با 13 تا 15 رجب همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان برگزارمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار