عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد:
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی شرکت توسعه پتروشیمی توسعه نگین مکران را موجب ایجاد ثبات و امنیت در استان سیستان و بلوچستان دانست و به مسئولان ذیربط به خصوص مسئولان وزارت نفت توصیه کرد توجه ویژه هم به لحاظ مادی و هم از نظر معنوی به این شرکت داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 10 March 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان حسن بهرام‌نیا صنایع پتروشیمی را یکی از صنایع اشتغالزایی دانست که موجب تحول و توسعه شده و در ایجاد امنیت و محرومیت‌زدایی بسیار تاثیرگذار است.

به گفته‌ وی، این صنعت علاوه بر اشتغال مستقیم، اشتغال پایین‌ دستی هم ایجاد می‌کند که تحقق این امر یکی از قدم‌های خوب در راستای اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی در یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته مانند سیستان و بلوچستان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت علاوه بر سرکشی از این صنایع باید بسته‌های حمایتی برای صنایعی از این دست که در مناطق توسعه نیافته یا کمتر توسعه یافته ایجاد می‌شوند تعریف کند تا این صنایع بتوانند روی پای خود بایستند، توسعه یابند و دامنه اشتغالزایی آنها گسترده‌تر شود.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت با اشاره به صادراتی که صنایع پتروشیمی می‌توانند داشته باشند تاکید کرد: اگر این صنایع مورد حمایت قرار گیرند در زمان کوتاه‌تری می‌توانند فازهای در نظر گرفته شده را احداث کنند و اهداف مدنظر نظیر تنوع محصولات تولیدی زودتر‌ تحقق یابد.

بهرام‌نیا یکی از کارهای خوب صنعت را پتروشیمی دانست و خاطرنشان کرد: کم توجهی مسئولان دولتی نسبت به عملکرد صنایع پتروشیمی نقص است، باید با پیگیری و توجه انگیزه را مضاعف کنیم. درست است که پتروشیمی مکران مربوط به بخش خصوصی است اما از آنجا که با ایجاد اشتغال نان به سفره خیلی از مردم مناطق محروم رسانده و تحول و رونق اقتصادی ایجاد کرده باید حتما مورد توجه مسئولان محلی، استانی و کشوری به تناسب حوزه کاری‌شان قرار گیرد تا مدیران و کارکنان برای ادامه کار تشویق و ترغیب شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی احداث شهرک مسکونی برای کارکنان بومی و غیر بومی توسط شرکت مکران را بسیار مثبت ارزیابی و تصریح کرد: این اقدام علاوه بر اینکه مانع از مهاجرت می‌شود موجبات ثبات و امنیت را در منطقه فراهم می‌کند، لازمه ایجاد امنیت، ثبات اشتغال و رونق اقتصادی است.

بهرام‌نیا در پایان احداث شرکت پتروشیمی نگین مکران را از جمله کارهای پایدار و ماندگار در منطقه محروم سیستان و بلوچستان دانست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دکتر جان پیگیری کن بلکه ما هم طعم خوش صنعت و رفاه را مزه بکنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار