ما از مسئولین بنیاد شهید شهرستان عاجزانه خواهش میکنیم و این مورد را از ایشان میخواهیم و فرصت میدهیم که از تمام ظرفیت این ارگان مقدس با تمام وجود استفاده کنند و مردم را با شهدا بیشتر آشنا کنند ، وقتی وارد یک شهر میشویم باید تمثال شهدا چشم ها را روشن کنند ، وقتی به مزار شهدا میرویم مشاهده کنیم باید مزار شهدا بهترین مکان برای کارهای فرهنگی باشد
کد خبر: ۵۷۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 10 March 2018

تابناک سیستان و بلوچستان : نماز جمعه این هفته شهرستان زابل به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در مصلی المهدی ( عج ) این شهرستان برگزار شد

به گزارش تابناک از زابل ، امام جمعه زابل در بخشی از سخنانش با اشاره به فرارسیدن روز زن گفت : امروز 18 اسفند مصادف با 20 جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا ( س ) است ، هشت سال قبل از هجرت بدنیا آمدند ؛ این روز به روز زن و روز مادر نامگذاری شده و همچنین در این روز در چند قرن بعد از ولایت این بانوی بزرگوار سرور زنان بهشت فرزند ایشان ، از سلاله پاک ایشان ، سیدی بزرگوار ، عالمی مجاهد امام خمینی ( ره ) بدنیا آمدند و امروز روز میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است ، امام راحل عظیم الشان از برکات وجودی حضرت زهرا ( س ) است .

یکی از القاب حضرت صدیقه ( س ) مبارکه است ، وجودش مبارک ، مادر یازده امام معصوم که رتبه این بزرگواران از همه انبیاء جزء پیغمبر اکرم ( ص ) بالاتر می باشد .

کوثر قرآن ، بانوی بزرگواری که خداوند متعال به او لقب کوثر عطا میکند ، یعنی خیر و برکت بسیار ؛ وجود مُقدسی که نسل مطلوبی پیامبر اکرم ( ص ) از طریق او تصاحب میکند و دارا هست .

به برکت این بانوی بزرگوار بعد از چندین قرن که از غیبت کبری امام زمان ( ع ) سپری شد فرزندش پرچم توحید را در این کشور به اهتزار درآورد و اسلام در تمام شئون زندگی ملت ایران به معنی واقعی منتشر شد .

جایگاه زن در اسلام، جایگاه ویژه ایست ولی متاسفانه در بعضی از ملل زن را حتی جزء انسان قائل نبودند و خیلی که رتبه آن را بالا میبردند میگفتند زن یک چیزی بین حیوان و انسان است و این تفکر را نسبت به زن داشتند .

در زمان جاهلیت زن به مثل دیگر اموال متوفی به ارث گذاشته می شد و اسلام به زن شخصیت داد و وقتی در این کشور پرچم اسلام به اهتزار آمد شخصیت اصلی زن معرفی شد .

مسئله عفاف و حجاب وقتی برای زن لازم و واجب مطرح میشود برای این است که نگاه نامحترمانه به زن انجام نشود و شخصیت زن در وجوب حجاب لحاظ شده است .

تربیت فرزند صالح و تحویل آن به جامعه یکی از مهمترین وظایف زن در ادبیات و فرمایشات امام راحل معرفی شده است و فرمودند در زمان طاغوت شغل مهم را از مادران گرفتند .

الان هم افرادی هستند که حتی میشود جزوه نخبه گان جامعه و خواص آنها را معرفی کرد حرف هایی به میان می آورند کانّه اصل حجاب را متوجه نشده اند ؛ مثلا میگوند حجاب اجباری ، این به چه معناست ؟ حجاب یکی از واجبات دین است .

امر به حجاب و عفاف وظیفه ایست که بر دوش همه مسئولین است و تمامی ادارات در جمهوری اسلامی یک قسمت از بودجه های آن بودجه فرهنگیست که میبایست صرف امور فرهنگی کنند .

همین روز یعنی 18 اسفند سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور نامگذاری شده است و ما تشکر می کنیم از مسئولین محترم فرهنگ و ارشاد که در این زمینه فعالیت ها از ایشان دیدیم و در منطقه سیستان ما در جریان فعالیت هایشان هستیم و کانونهای مساجد را تقویت میکنند و ما دست هر کسی که کار فرهنگی انجام دهد میبوسیم و شکرگزار هستیم .

یکشنبه 20 اسفند روز راهیان نور است ، ما از تمامی ادارات خواهشمندیم که بودجه فرهنگی خودشان را صرف این کار فرهنگی کنند و سفری برای اعضای اداره با خانواده فراهم سازند تا با فرهنگ ایثار و شهادت مردم و مخصوصا جوانان آشنا کنند .

 

سه شنبه 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید اسلامی به دستور امام راحل در سال 1358 و روز بزرگداشت شهداست ، این روز را گرامی میداریم و درود میفرستم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا که حق زیادی بر گردن ما دارند .

ظرفیت بنیاد شهید بسیار طرفیت بالایست چون با وظایفی که دارند سیره شهدا را در جامعه منتشر کنند ؛ بسیار ظرفیت بالایی برای فرهنگی سازی دارد .

ما از مسئولین بنیاد شهید شهرستان عاجزانه خواهش میکنیم و این مورد را از ایشان میخواهیم و فرصت میدهیم که از تمام ظرفیت این ارگان مقدس با تمام وجود استفاده کنند و مردم را با شهدا بیشتر آشنا کنند ، وقتی وارد یک شهر میشویم باید تمثال شهدا چشم ها را روشن کنند ، وقتی به مزار شهدا میرویم مشاهده کنیم باید مزار شهدا بهترین مکان برای کارهای فرهنگی باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار