کد خبر: ۵۷۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵ 12 March 2018

سلامت آنلاین نوشت: یک متخصص طب اورژانس با اشاره به خطرناک‌ترین سوختگی‌های ایجاد شده در چهارشنبه سوری گفت: صورت، کف دست، انگشتان، کشاله ران، ناحیه تناسلی، کف پا و مفاصل، حساس‌ترین بخش‌های بدن هستند که در صورت سوختگی و بی‌توجهی به درمان اصولی، سبب محدودیت در حرکت در آن ها می‌شود.

دکتر افشین امینی افزود: بسیاری از افراد در زمان سوختگی با آتش اقدام به دویدن می کنند تا شعله ها خاموش شود، در حالی که دویدن بسیار اشتباه است و موجب شعله ورتر شدن آتش می شود. در چنین مواقعی فرد نباید بدود و حاضران در محل باید با انداختن وسیله ای که مانع از رسیدن هوا به آتش شود، شعله های ایجاد شده روی فرد آسیب دیده را خاموش کرده و سپس بیمار را بسرعت به اولین مرکز درمانی منتقل کنند تا تحت درمان های ضروری قرار گیرد.

وی با اشاره به صدای مهیب ناشی از انفجار مواد محترقه گفت: در اثر انفجار، صدای مهیبی ایجاد می شود که برای بیماران قلبی- عروقی، افراد مبتلا به صرع و بیماری های مزمن بسیار خطرناک است و بیماری آنان را تشدید می کند و بنابراین توصیه مان به جوانان این است که از ایجاد صداهای بلند خودداری کنند تا ناخواسته موجب تشدید بیماری و حتی مرگ احتمالی افراد بیمار نشوند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: شب چهارشنبه سوری، یکی از آیین های زیبای ایران زمین است که بدون استفاده از مواد محترقه خطرناک و ایجاد صداهای مهیب می توان از آن لذت برد. لزومی ندارد در این شب، آتش های بزرگ و صداهای مهیب ایجاد کرد. افراد بجای ترقه و سایر مواد محترقه خطرناک که می تواند عمری پشیمانی برای خود یا دیگران به بار آورد، می توانند از آتش های کنترل شده و کوچک با رعایت نکات ایمنی استفاده کنند و از روی آن بپرند و خاطره خوشی برای خود و خانواده شان رقم بزنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار