کد خبر: ۵۷۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹ 15 March 2018

 

مدیرعامل شهرک پتروشیمی نگین مکران چابهار گفت: پروژه خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا بهار ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا موثقی نیا مدیرعامل شهرک پتروشیمی نگین مکران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی چابهار با افق تولید ۲۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی گاز متان است، بنابراین عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار را شرکت پتروشیمی نگین مکران چابهار از محل اعتبارات داخلی خودش اسفندماه ۹۵ آغاز کرده است.

محمدرضا موثقی نیا افزود: برآورد کل اعتباری این پروژه به طول ۲۹۰ کیلومتر حدود هزار و صد میلیارد تومان برآورد شده؛ تاکنون حدود ۹۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و عملیات لوله‌گذاری ۳۰ کیلومتر از آن نیز به اتمام رسیده است.

وی بابیان این‌که این پروژه حدود ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در روسازی و زیرسازی دارد، تصریح کرد: براساس اعلام پیمانکار تاکنون ۱۳ و نیم میلیون مترمکعب خاک‌برداری و ترانشه‌برداری این پروژه انجام‌شده و این طرح تا آذرماه ۹۷ آماده جوشکاری خواهد بود.

موثقی نیا زمان بهره‎برداری کامل از این پروژه را بهار ۹۸ اعلام کرد و گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در پروژه خط لوله گاز ایرانشهر –چابهار مشغول به کار هستند که با فعال‌سازی دو جبهه دیگر میزان اشتغال‌زایی به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

مدیرعامل شهرک پتروشیمی نگین مکران خاطرنشان کرد: سعی شده برآورد زمانی و پیشرفت این پروژه با پیشرفت فاز اول مجتمع پتروشیمی نگین مکران چابهار که در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد متناسب باشد ضمن‌اینکه با بهره‌برداری از آن علاوه بر نیاز صنایع، جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهر چابهار نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار