کد خبر: ۵۷۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 15 March 2018

 

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد تاب‌آوری اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌های بیرونی است، گفت: مهمترین تکانه‌ای که در سالهای اخیر جمهوری اسلامی را تهدید کرد تحریم‌های قدرت‌های غربی با بهانه‌های واهی علیه مردم ایران بود و نکته مهم در این خصوص این است که اقتصاد حتی با فرض بازگشت تحریم‌ها از چالش‌ها عبور کند.

وی با بیان اینکه دو رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی، عدالت‌بنیانی و مردمی بودن اقتصاد است، گفت: عدالت تنظیم‌کننده و سامان‌دهنده امور است و اگر دنبال توسعه پایدار هستیم باید عدالت را در کشور محقق کنیم. پیشرفت وقتی ارزش دارد که آحاد ملت طعم آن را از طریق تحقق عدالت چشیده باشند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم عدالت توسعه منطقه‌ای است چرا که در برخی از مناطق کشور مانند سواحل مکران گنج‌های نهفته و فراموش‌شده‌ای وجود دارد که می‌تواند اقتصاد ایران را متحول کند.

جهانگیری با اشاره به عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف اقتصادی گفت: سال ۹۶ دستاوردهای کشور در بخش‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال جزو سال‌های نمونه بوده است.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از بیکاری در اقشار مختلف مردم گفت: اولین آسیب بیکاری آرزده شدن روح و کرامت انسان است. من در همین جا از همه علاقه‌مندان به کشور درخواست می‌کنم که سرمایه‌های خود را به مسیر تولید و اقتصاد بیاورند و از این راه به ایجاد اشتغال در کشور کمک کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه از ابتدای انقلاب به دنبال سهامدار کردن مردم در کارخانه‌ها بودیم، گفت: در دولت هشتم واگذاری سهام عدالت در دستور کار قرار گرفت و این روند در دولت‌های نهم و دهم ادامه پیدا کرد تا اینکه در دولت یازدهم سهام عدالت ساماندهی شد و برای نخستین بار سود سهام عدالت به مردم پرداخت شد.

جهانگیری ادامه داد: در حال حاضر نتیجه اقدامات دولت در حوزه سهام عدالت این بوده که ۴۰ درصد سهام برخی کارخانه‌ها به مردم واگذار شده است.

وی افزود: امروز از همین جا به سهامداران عرض می‌کنم هیچ منتی بر شما برای دریافت سود ۷۵ یا ۱۵۰ هزار تومانی سهام عدالت وجود ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای می‌گفتند سود را از کارخانه‌ها به بهانه سهام عدالت بیرون نبرید، گفت: جواب این افراد این بود که مردم بدهی به کسی ندارند و باید مانند سایر سهامداران سود سهام خود را دریافت کنند. امروز مردم مالک سهام عدالت هستند و هر سال مثل سهامداران بزرگ شرکت‌ها باید سود خود را دریافت کنند.

جهانگیری تصریح کرد: اگر لایحه دولت در مجلس تصویب شود مردم اختیاردار سهام خود خواهند شد و می‌توانند این سهام را نگه داشته یا به فروش برسانند.

وی در پایان گفت: امروز ارزش سهام‌های نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد حدود ۲.۵ میلیون تومان است و همانطور که رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت افراد سهامدار در یک خانواده ۵ نفره ارزش سهامشان حدود ۱۲.۵ میلیون تومان است. مردم می‌توانند از این سهام به اشکال مختلف استفاده کرده و حتی آن را به عنوان وثیقه برای دریافت انواع وام به کار ببرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار