کد خبر: ۵۷۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ 15 March 2018

آریا بازار - نشست شورای عالی کار برای تعیین دستمزد 97 فردا (جمعه) با حضور 3 وزیر اقتصادی و اعضای کارگری و کارفرمایی تشکیل می شود.
به گزارش آریا بازار به نقل از مهر، نشست شورای عالی کار با حضور اعضای کارگری، کارفرمایی و دولت فردا (جمعه 25 اسفند) ساعت 10 صبح برای تعیین حداقل دستمزد 97 در حالی برگزار می شود که علاوه بر حضور علی ربیعی، به عنوان رئیس شورا، مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی و محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه حضور خواهند داشت.
در نشست قبلی شورای عالی کار حداقل هزینه زندگی در سال 96 به عنوان مبنایی برای تعیین فاصله «حداقل مزد فعلی» تا «هزینه معیشت» به تصویب رسید. بر این اساس، حداقل هزینه معیشت برای یک خانوار 3.3 نفر در سال جاری 2 میلیون و 669 هزار و 800 تومان تعیین شد.
قرار است فردا (جمعه)، دستمزد سال 97 با چانه زنی اعضای کارگری، کارفرمایی و دولت بر سر سناریوهای مختلف، تعیین شود.
هر چند پس از چندین جلسه مذاکره، فرار است در نشست جمعه حداقل دستمزد 97 نهایی شود؛ اما با توجه به اینکه معیار تعیین دستمزد سالانه، چانه زنی و توافق همه اعضا است، این احتمال نیز وجود دارد در صورت عدم توافق طرفین، تعیین حداقل مزد به یک جلسه دیگر موکول شود که این احتمال بسیار ضعیف است.
لازم به ذکر است، 25 اسفند سال گذشته حداقل دستمزد سال جاری کارکنان مشمول قانون کار، برای حداقلی بگیران با افزایش 14.5 درصدی به 929 هزار و 931 تومان و حداقل دستمزد برای سایر سطوح مزدی نیز 12 درصد افزایش یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار