استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ھمکاری و تعامل کاربردی بین دانشگاه، فنی و حرفه ای و بخش خصوصی برای توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار در استان ضروری است.
کد خبر: ۵۷۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷ 15 March 2018

 به گزارش تابناک سید دانیال محبی در دیدار با شماری از مشاوران جوان فرمانداران و دستگاه های اجرایی که در استانداری برگزار شد، با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در بهره گیری حداکثری از توانمندی ھای جوانان و بانوان و جوانگرایی در رده ھای اجرایی و مدیریتی گفت: افزایش تخصص و مهارت جوانان به عنوان نیروی محرکه و ظرفیت قابل استفاده در چرخه توسعه کشور باید به طور فزاینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نقش پژوھش ھای علمی و دانشگاھی برای توسعه استان ضروری است، تصریح کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی و آموزش مهارت ھا باید متناسب با این پژوھش ھا باشد تا ضمن ایجاد توسعه در استان، زمینه اشتغال پایدار برای جوانان فراھم گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان با یادآوری نقش جوانان در تعیین سرنوشت کشور در دوران ھشت سال دفاع مقدس اظھار داشت: جوان و جوان محوری با ھدف تربیت مدیران جوان کارآمد و متخصص، در پیشرفت و تضمین آینده استان یک ضرورت است.

محبی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به تحول در نسل جدید متناسب با ضرورت ھا نیاز دارد ، تصریح کرد: نسل جوان به عنوان نیروی فعال و متحرک سرمایه انسانی ، می تواند در رفع موانع نقش موثری ایفا نماید.

در ابتدای این نشست، شماری از مشاوران جوان فرمانداران و دستگاه های اجرایی استان در گفت و گویی صریح، مهم ترین خواسته ھا و دغدغه ھای خود را با استاندار در میان گذاشتند.

لزوم چاره اندیشی برای معضل بیکاری جوانان، توجه به کارآفرینی و مهارت آموزی در روستاھا ، حمایت از سازمان ھای مردم نهاد در زمینه کارآفرینی، تدوین سند آمایش سرزمین, خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و وابسته، برند سازی تولیدات و محصولات کشاورزی استان، تامین زیرساخت ھای گردشگری و توجه بیشتر به این صنعت، افزایش اعتبارات دھیاری ھا برای راه اندازی خانه ھای بوم گردی در نقاط گردشگری، رفع موانع و فرایندھای دست و پا گیر در حوزه سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران، توجه به آموزش و توانمند سازی نیروھای بومی متناسب با برنامه ھا و اھداف توسعه سواحل مکران از مهم ترین مباحث و پیشنهادھای مشاوران جوان با استاندار سیستان و بلوچستان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار