معاون کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبر داد
سال‌جاری با هدف توسعه و رشد شاخص‌های بهداشتی در جامعه، دو هزار آبگرمکن در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان توزیع می‌شود. معاون حمایت و سلاامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گزارشی از تهیه و توزیع آبگرمکن در مناطق محروم این استان در سال‌جاری ارایه کرد.
کد خبر: ۵۷۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 16 March 2018

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان اسماعیل بذرافشان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت:هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان، ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی با دریای عمان و نرخ بالای مهاجرت به شهر موجب شده شاخص بهداشتی در این استان از حد مطلوب کشوری پایین‌تر آید.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین رویکرد حوزه حمایت و سلامت در حداقل زمان توانمندسازی مددجویان است، افزود: در تداوم اقدامات عملیاتی برای رفع نیازهای اولیه مناطق محروم این استان، نسبت به تهیه و تامین دو هزارآبگرم کن با سرانه ۴۴۰ میلیون تومان با اولویت مناطق حاد محروم، مرزی و ضرایب محرومیت بالاتر براساس نیازسنجی صورت گرفته اقدام شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط و اقلیم هر منطقه، دسترسی به سوخت مورد نیاز و همچنین صرفه جویی و صلاح مددجویان از آبگرمکن نفتی، گازی، برقی ایستاده یا دیواری استفاده می‌شود.

بذرافشان با اشاره به اینکه در تهیه و توزیع آبگرمکن در مناطق محروم شرایط ایمنی، استحکام و استاندارد مدنظر قرار گرفته است، یادآور شد: ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش های اسلامی، تقویت و ارتقای سلامت روحی و روانی مددجویان با ترویج سبک‌زندگی ایرانی اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، تامین امنیت غذایی، افزایش کیفیت خدمات، تدوین برنامه جامع حمایتی و توانمندسازی از جمله خدمات این نهاد به خانوارهای تحت حمایت است.

وی افزود: اکثر خانوارهای تحت حمایت در مناطق روستایی و کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان با ضرایب شش، هفت، هشت و ۹ سکونت دارند و از پرداخت هزینه های بالای درمانی، سوء تغذیه فرزندان، بیماران خاص و صعب العلاج محروم هستند که در این زمینه کمیته امداد با پرداخت بخشی از هزینه ها در رفع کاستن از بار مالی مددجویان و بیماران اقدام می کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین در سال‌جاری با هدف کاهش آسیب های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار هفت هزار و شش تانکر آب آشامیدنی در مرحله اول، هزار و ۴۰۰ مخزن در مرحله دوم، هزار پنکه، ۴۶۸ کولرآبی و هزاریخچال برای خانوارهای تحت حمایت مناطق محروم جنوب و شمال استان تهیه و توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار