سيد دانيال محبي استاندار سيستان و بلوچستان در جلسه مديريت بحران آب سیستان که در محل استانداري برگزار شد، گفت: موضوع کم آبی در استان یکی از مهمترین مشکلات مردم است که پیگیری و حل این موضوع در اولویت قرار دارد.
کد خبر: ۵۸۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱ 28 March 2018

به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان سیددانیال محبی با اشاره به كاهش نزولات جوي در شمال استان و خسارات ناشئ از اين موضوع به مردم، از مدیران و مسئولین سازمانها و ادارات و بانکهای عامل خواست تا نسبت به پیگیری دقیق مشکلات افراد خسارت دیده از خشکسالی در منطقه سیستان اقدام کنند.
وي با بيان اينكه منطقه و كشورهاي اطراف نيز دچار قهر طبيعت هستند، تصريح كرد: ميزان بارش برف و باران در حوزه بالادست رودخانه هيرمند كاهش داشته است كه بدليل عدم آورد آب اين رودخانه زراعت مردم سيستان در حال از بين رفتن است كه دستگاه هاي متولي بايد اقدامات حمايتي لازم را از كشاورزان، دامداران و مردم منطقه بصورت جدي در دستور كار خود قرار دهند.
استاندار همچنین به تعامل دولت و مجلس در رفع مشکلات مردم اشاره کرد و آن را عاملی موثر در پیگیری مطالبات مردم استان سیستان و بلوچستان برشمرد.
محبي در پايان با تشريح وظايف همه ي دستگاه هاي مرتبط با اين موضوع، دستورات تخصصي لازم را براي پيگيري مسائل و مشكلات صادر كرد.
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به کاهش 98 درصدی نزولات جوی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب از موضوع خشکسالی در منطقه سیستان بوده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است.
احمدعلي کیخا افزود: حدود 80 هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان بخاطر کم آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته که نشان دهنده خسارت به کشاورزان و عدم درآمد آنها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار