کد خبر: ۵۸۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 31 March 2018

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکانات مناسب برای استقبال از صدها هزار مسافر و گردشگر نوروزی در این منطقه مهیا شده و تا پایان تعطیلات تمام نیروها برای استقبال مناسب در آماده باش کامل قرار دارند.

حمیدالله بلیده ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی اقدامات و تمهیدات لازم برای استقبال و پذیرایی از صدها هزار مسافر نوروزی در سطح منطقه آزاد چابهار اندیشیده شده است و تا کنون با مشکلات خاصی روبرو نبوده ایم.
وی افزود: 15 نشست هماهنگی در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر در سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شده و برنامه های متنوع و جدیدی در حال برگزاری است.
وی گفت: نیروها در سطح منطقه آزاد چابهار برای خدمات رسانی بهتر به طور شبانه روزی در حال تلاش هستند و در نشست های مختلف توسط کمیته ها و کارگروه های متعدد مشکلات پیش رو آسیب شناسی و با ارائه راهکار و دستورات مدیران قسمت های مختلف در اسرع وقت برطرف می شود.
وی تصریح کرد: سه کمپ‌ چادری برای اسکان مناسب گردشگران و مسافران نوروزی در سطح این منطقه آماده شده است.
وی بیان کرد: 23 هزار مترمربع معابرعمومی و میادین منطقه آزاد چابهاراز چند ماه قبل از پایان سال بازسازی، زیباسازی و رنگ آمیزی شده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار زیباسازی دروازه اقیانوس به طول سه هزار و 500 متر، نصب 425 پرچم رنگی، بازسازی و رنگ‌ آمیزی 2 هزار و 400 متر پل‌عابر پیاده، بازسازی 10 اِلمان و نصب 200 المان پرنده‌های نوری در تیرهای برق، رنگ‌ آمیزی و زیباسازی 17 هزار متر از جداول منطقه، برپایی 7 سفره هفت سین از جمله اقدامات این معاونت در ایام سال نو بوده است.
بلیده ای آماده سازی 27 پارکینگ به ظرفیت سه هزار خودرو، زیباسازی 250 عدد انواع نیمکت شهری، ساخت 137 چشمه سرویس بهداشتی، ساخت و نصب 51 کباب ‌پز بتنی، آماده سازی جایگاه های اطلاع رسانی در نقاط مختلف را از دیگر اقدامات برای استقبال مناسب از مسافران نوروزی در سطح منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع ‌دستی و سوغات، پخش زنده ویژه برنامه تلویزیونی
' عیدانه' از محل پارک سنگی لیپار، جشنواره نوروزی 'بهار در چابهار' و برگزاری جُنگ های شادی و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی با استقبال بی نظیر مسافران نوروزی همراه بوده است. 
وی تصریح کرد: رونمایی از بزرگ‌ ترین اِلمان موسیقی (بنجو) سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار از برنامه های مورد پسند مردم به ویژه جامعه هنرمندان در ایام نوروز بوده است.
وی گفت: نخستین اجرای صحنه ای'آیین وَرنا' در منطقه آزاد چابهار همراه با اجرای زنده نمایش طنز توسط هنرمندان مطرح کشور از دیگر برنامه های مناسب و گردشگر پسند بوده است.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: اجرای زنده گروه های مختلف موسیقی بلوچی 'آدینک' در جشنواره بهار در این منطقه با استقبال مسافران مواجه شد.
بلیده ای اظهار داشت: بیش از 35 هزار نسخه اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی در ایام نوروز میان مسافران توزیع شده است.
وی با بیان اینکه چابهار شهری امن، آرام، زیبا و دارای آب وهوای مناسب است افزود: با توجه به فراهم بودن امکانات لازم از همه هموطنان دعوت می شود از 420 جاذبه تاریخی، گردشگری و دیدنی نظیر ساحل ماسه ای و صخره ای، کوههای مریخی و تالاب صورتی دیدن کنند.
وی بیان کرد: 30 عنوان برنامه متنوع فرهنگی و تفریحی ویژه گردشگران نوروزی در منطقه آزاد چابهار در حال اجرست.
وی گفت: برگزاری 11 جشنواره، ورزش های آبی ساحلی، جُنگ های شادی، والیبال ساحلی، رقابت های رالی، کارناوال متنوع ثابت و خیابانی، جت اسکی، عرضه غذاهای سنتی و محصولات صنایع‌ دستی و تفریحات دریایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای مسافران در ایام نوروز است.
به گفته معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار 585 هزار و 88 مسافر نوروزی از 25 اسفند 96 تا 9 فروردین به این شهرستان سفر و از جاذبه های تاریخی و طبیعی این منطقه دیدن کردند.
به گزارش ایرنا چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
کنار خیابون تنگت نگرفته مدیر محترم که ببینی امکانات در حد صدتا مسافرهم نبوده
و الا دریا و کوه و تمساح رو خدا آفریده که قربونش برم مردم استقبال کردن
لطفا بفرمایید شما چه کردید
مدیر پایگاه مخاطب محترم، جناب بلیده ای در این مصاحبه فعالیت ها را اعلام کرده اند. این انصاف نیست که همه تلاش های صورت گرفته را ندید بگیرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار