کد خبر: ۵۸۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 11 April 2018

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگری دریایی در بندر چابهار همزمان با تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 171 درصد داشته که این نشاندهنده ارتقا خدمات دهی به مسافران و گردشگران است.
گردشگری دریایی در چابهار 171 درصد رشد داشت
بهروز آقایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوروز امسال 58 هزار و 207 نفر توسط شناورهای تفریحی و گردشگری چابهار جابجا شدند که نسبت به 33 هزار 961 نفر پارسال 171 درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: شمار شناورهای ورودی و خروجی به بندر چابهار در تعطیلات نوروزی امسال 9 هزار و 262 مورد و در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار و 958 مورد بوده است.
وی ادامه داد: بندر چابهار فرصت خوبی برای انجام سفرها و تفریحات دریایی، ورزش های آبی ساحلی و گردشگری دریایی است و می تواند برای هر مسافری جذاب و دیدنی باشد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ترمینال مسافری بندر شهید کلانتری چابهار به مساحت ۱۰ هزار مترمربع، به طور همزمان ظرفیت پذیرش حداقل ۶۰۰ مسافر ورودی و خروجی را دارد.
آقایی اظهار داشت: بیش از 50 میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی برای راه اندازی این ترمینال مسافری انجام شده است تا بتوان خط دریایی با کشورهای همجوار نظیر پاکستان، عمان و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اقیانوس هند برقرار کرد.
وی بر راه اندازی خط دریایی چابهار با کشورهای همجوار تاکید کرد و افزود: جابجایی مسافر بین چابهار و کنارک و سایر نقاط پرجمعیت ساحلی گواتر، پسابندر و زرآباد ضروری است.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار