کد خبر: ۵۸۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 12 April 2018

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: این اداره به صاحبان اصناف و تولیدی ها که بتوانند افراد معتاد به موادمخدر بهبود یافته را بکارگیری کنند به ازای هر نفر 200 میلیون ریال تسهیلات با بهره 2 درصد پرداخت می کند.
برای بکارگیری معتادان اصلاح شده بهزیستی چابهار تسهیلات می دهد
حسن تاوانه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حق بیمه این افراد نیز از سوی اداره بهزیستی چابهار پرداخت می شود.
وی افزود: چابهار با توجه به موقعیت خاص و توانمندی اقتصادی به دلیل حضور جمعیت شناور و مهاجر با آسیب های اجتماعی زیادی رو به رو است بطوریکه وجود متکدیان، معتادان به موادمخدر و کارتن خواب ها چهره ناشایستی از این شهرستان نشان می دهد و این مساله در اذهان سرمایه گذاران، مسافران و گردشگران اثرات منفی به جا می گذارد.
وی گفت: هر فردی بتواند یک معتاد را از دام اعتیاد نجات دهد درصورت داشتن پروانه کار از ۲۰ میلیون تومان وام با بهره ۲درصد و در صورت نداشتن پروانه کار از تسهیلات پنج میلیون تومانی این اداره بهره مند می شود.
وی بیان کرد: چندین کمپ ترک اعتیاد بخش خصوصی و به ویژه کمپ 'پرواز بسوی رهایی مکران طیس' با ظرفیت ماهانه ۱۸۰ نفر وابسته به اداره بهزیستی در روستای طیس و کمپ ترک اعتیاد بانوان بهشت چابهار با ظرفیت ۳۰ نفر بدون دریافت هیچ هزینه ای از افراد معتاد علاقه مند به ترک اعتیاد، فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: خانواده ها می توانند با مراجعه به بهزیستی افراد معتاد را بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای بهبود تحویل دهند.
به گزارش ایرنا چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار