در ديدار استاندار با رييس سازمان گسترش نوسازي صنايع ايران(إيدرو) تاكيد شد:
در سفر استاندار سیستان و بلوچستان به تهران و در دیدار با رئیس هیات عامل ایدرو تشكيل كارگروه تخصصي مشترك ايدرو و استان سيستان و بلوچستان با هدف تدوين برنامه توسعه صنعتي سیستان و بلوچستان با بهره گيري از ظرفيتهاي قانوني و توانمنديهاي سازمان ايدرو به تایید طرفین رسید.
کد خبر: ۵۸۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 12 April 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سيد دانيال محبي با تشريح جزئيات نشست با رييس سازمان ايدرو گفت: در اين جلسه مباحث مرتبط با طرحهاي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) در استان مورد بررسي قرار گرفت و مسايل و مشكلات احتمالي احصا و راهكارهاي عملياتي رفع آن مورد توافق قرار گرفت.

استاندار بازسازي و نوسازي كارخانه بافت بلوچ ايرانشهر و همچنين توسعه و ارتقا آن، تسريع در اجرا و احداث كارخانه تاير هامون در شهرك صنعتي رامشار، رفع مشكلات كارخانه ساخت قطعات فورج تفتان قالب در شهرك صنعتي محمدآباد شهرستان هامون را از جمله موارد مورد توافق در ديدار با دكتر معظمي رييس سازمان ايدرو ذكر كرد.

وي افزود: در اين جلسه عملكرد سنوات گذشته و تخصيص بهينه تسهيلات كمكهاي فني و اعتباري سواحل مكران نيز بطور مشروح مورد ارزيابي قرار گرفت.

استاندار در پايان گفت: از محل تسهيلات كمكهاي فني و اعتباري سواحل مكران، طي دو سال گذشته بيش از ٢٠٠ ميليارد تومان تسهيلات به طرحهاي ايجادي صنعتي در شهرستانهاي چابهار و كنارك تعلق يافته است و زمينه ايجاد ٦٠٠ نفر اشتغال فراهم شده است.

همچنين در اين نشست، به منظور تدوين برنامه توسعه صنعتي استان با استفاده از ظرفيتهاي قانوني و توانمنديهاي سازمان ايدرو، تشكيل كارگروه تخصصي مشتركي في مابين ايدرو و استان مورد توافق قرار گرفت.

گفتنی است سیستان و بلوچستان یکی از استان های پیشرو در زمینه صنعتی شدن است و به عقیده کارشناسان با توجه به امنیت مثال زدنی این استان در سال های اخیر و نیز تکمیل احداث خط لوله انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار که توسط پتروشیمی مکران در حال احداث است و نیز با راه اندازی شهرک پتروشیمی مکران به عنوان سومین قطب پتروشیمی کشور بعد از ماهشهر و عسلویه فرصت های بکری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد شده است که می رود تا شاهد رویدادهای بزرگ صنعتی و به طبع آن ارتقای شاخص های امنیت، اشتغال، رفاه و توسعه پایدار در منطقه باشیم.

کارگروهی برای توسعه صنعت در سیستان و بلوچستان/ دیدار استاندار با مدیر ایدرو + تصویر تفاهم‌نامه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار