کد خبر: ۵۹۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 16 April 2018

نماینده مردم خاش در مجلس با اشاره به تبدیل شدن مرز به یک تهدید در صورت نداشتن برنامه مناسب گفت: به‌دلیل نداشتن برنامه‌ای مناسب از سوی دولتمردان برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان زمینه اعتیاد و تکدی‌گری در جامعه ایجاد می‌شود.
علی کرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: باتوجه به عدم وجود اشتغال مناسب برای جوانان و تهاجم فرهنگی دشمن از مرزهای کشور خصوصا مرزهای شرقی و جنوب شرقی و تشویق برای استعمال مواد مخدر باعث شده تا این قشر از جامعه به معضلات اجتماعی روی بیاورند .

وی افزود:در مناطق محروم و مرزی بواسطه عدم رعایت قانون و برنامه ریزی مناسب از سوی دولت مردان برای استفاده ظرفیت مرزها باعث شده تا امروزه مرز بعنوان یک تهدید در جامعه مطرح باشد .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خشکسالی سبب شده تا اکثریت منابع آبی خشک شوند و شرایط ادامه زندگی برای کشاورزان و دامداران در مکان‌های فعلی از بین برود و به حاشیه شهرها کوچ کنند.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در هماهنگی و شناخت ظرفیت‌های روستاها تصریح کرد: به دلیل عدم توجه دولت به روستاها تعداد زیادی از روستاهای سیستان و بلوچستان تخلیه می‌شود و مردم به حاشیه‌نشینی روی می آورند و برای امرار معاش به فروش مواد مخدر و گسترش معضلات اجتماعی می پردازند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه خاطرنشان کرد: نداشتن طرح و برنامه مناسب برای اشتغال باعث شده تا بسیاری از مردم در خیابان‌ها،جایگاه‌های سوخت، معابر سطح شهر و در ازدحام جمعیت به تکدی‌گری روی بیاورند.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس بیان داشت: کمیسیون اجتماعی مجلس بر حسب وظیفه خود برای متکدیان قوانین و ضوابطی وضع نموده که باید توسط دستگاه‌های متولی اجرایی شوند که در رأس همه این دستگاه ها وزارت کشور قرار دارد.

این نماینده با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات سه ماهه توسط وزارت کشور جهت بررسی معضلات اجتماعی گفت: وزارت کشور باید با مشارکت و همکاری نیروی انتظامی،وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی و بهزیستی با تشکیل کارگروه به امور متکدیان رسیدگی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار