مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در پایان سال گذشته به ۱۱.۴ درصد کاهش پیدا کرده، گفت: در سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر به جمعیت شاغل استان افزوده شده است.
کد خبر: ۵۹۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹ 23 April 2018

به گزارش تابناک : محمد سنجری مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی امروز(۳ اردیبهشت) در نشست خبری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه جامعه کارگری نقش نوثر و اساسی را در تحقق شعار سال دارد، گفت:بر اساس گزارش های آماری شاهد رشد اقتصادی بیش از ۴ درصدی، کاهش نرخ تورم، رفع موانع تولید، کاهش سود تسهیلات بانکی و راه اندازی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را داشته ایم.

 

وی با اشاره به اینکه فروش محصولات بنگاههای اقتصادی دغدغه امروز تولید کنندگان است و اگر کار یک بنگاه اقتصادی به فروش نرسد دچار چالش جدی می شوند، اظهارداشت:شعار امسال فرصت هخوبی برای خدمت به جامعه کارگری است که اگر محصولات ایرانی به فروش برسد امنیت شغلی کارگر تثبیت می شود و به رفع مشکلات معیشتی کارگان هم کمک می کند.

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه کارگری نقش مهمی را در تحولات اقتصادی داشته است، افزود:یکی از عناصری که می تواند به کیفیت تولید و ارتقاء کمی کمک کند جامعه کارگری است همچنین رمز موفقیت کالاهای ایرانی ارائه کالاهای با کیفیت است.

 

سنجری ادامه داد: برنامه هی متعددی را در سطح استان و مشهد همزمان با هفته کاروکاگر پیش بینی کردیم که برنامه های فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، حضور مدیران و اعضای ستاد بزرگداشت هفته کاروکاگر در بنگاههای اقتصادی، حضور در نماز جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه و برگزاری جشنواره امتنان در سالن تلاش به منظور تجلیل از کارگران نمونه را شامل می شود.

 

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در حوطه نظارتی الزام کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی است که در این مورد ۲۴ هزار و ۹۱۳ مورد بازرسی از کارگاهها در سال گذشته صورت گرفته، اظهارداشت:در جهت ارتقاء سطح آگاهی و دانش کاگران هم ۱۸۷ هزار و ۵۵۶ نفر ساعت آموزش برگزار شده است که در راستای توانمندسازی کارگران این اقدامات خروجی خوبی داشته به طوریکه در سال گذشته ۱۳ درصد کاهش حوادث نسبت به سال ۹۵ داشته ایم.

 

سنجری به بهره مندی ۱۶ هزار و ۱۲۱ نفر از بیمه بیکاری در سال گذشته و در سطح استان اشاره کرد و افزود:بری ۲ هزار و ۶۱۳ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری بستر برگشت به کار فراهم شده همچنین در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی برای انجام رسالت های خود هزارو ۱۳۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد.

 

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه امور اجتماعی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۱۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر به جمعیت شاغل استان افزوده شدند، گفت:نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته به ۴۴.۱ درصد رسید همچنین نرخ بیکاری استان هم به ۱۱.۴ درصد در پایان سال ۹۶ کاهش پیدا کرده است.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان خراسان رضوی ۶ هزار و ۹۶۰ تعاونی فعال با ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار عضو و مجموع سرمایه ۹۱ میلیون دلار داریم، ادامه داد:سهم اشتغال در حوزه خدمات در سال گذشته به ۴۷.۸ درصد، در حوزه صنعت ۳۱.۱ درصد و در حوزه کشاورزی به ۲۱.۱ درصد رسیده که بر اساس این تحلیل بیشترین افزایش اشتغال مربوط به حوزه خدمات است.

 

 

منبع : شبستان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار