استاندار مازندران گفت: قطار اتوبوسی بین بابل – قائمشهر و ساری برای کاهش بار ترافیکی شهرهای مرکزی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۵۹۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 23 April 2018

به گزارش تابناک : محمد اسلامی با اشاره به توافقات با یکی از بانکهای زیرمجموعه صنعت و معدن در کشور گفت: در راستای پیگیری پروژه های اصلی و تعیین کننده ای که موجب توسعه استان می شود، جلسه ای با حضور مسئولان راه آهن و سایر مسئولان در صنعت و معدن برگزار و مقرر شد از صندوق توسعه ملی برای توسعه خطوط ریلی استان برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: در مازندران تاکنون از این فرصت استفاده نشده است و در جلسه با مدیرعامل و هیئت مدیره یکی از بانکها تفاهم کردیم کارگروه مشترک به وجود آید تا بتوانیم مدل مالی پرورش را ترسیم کند.

اسلامی برآورد اولیه مالی پروژه ریلی برقی تهران – شمال را چهار میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: امیدواریم با توانیم با تامین اعتبار پروژه ریلی برقی تهران شمال را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی به تفاهم دیگر راه اندازی قطار بومی و اتوبوسی بین بابل، قائمشهر و ساری اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح مستلزم آن است که خط دوم در حاشیه خط ریلی جاری ایجاد شود و تفاهم کردیم طرح آن تهیه شود و با استفاده زا سرمایه گذاران استان خط راه آهن را ایجاد کنیم تا از بار ترافیکی بکاهیم و آرامشی را به ارمغان آوریم.

اسلامی یادآور شد: همچنین برای مشارکت در ازادراه ساری برنامه ریزی کردیم زیرااین پروزه در سال ۹۲ تعریف شده بود که تعطیل بوده است.

استاندار مازندران، با بیان اینکه توسعه زیرساخت های استان از اولیت های ما است گفت: باید با منابع داخلی و خارجی این طرح های زیرساختی اجرایی شود.

 

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار