معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات احداث کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران در شهرستان جیرفت خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶ 24 April 2018

محمد رضا مقبلی معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کلنگ احداث کارخانه مس کاتد کاوش فلز سبزواران توسط مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و حدود ۱۰ ماه قبل در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان جیرفت زده شد و با روندی سریع و امیدبخش توسط سرمایه گذار موفق طرح، بدون استفاده از تسهیلات دولتی، به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی رسیده و به زودی افتتاح می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این طرح صورت گرفته و هدف از اجرای کارخانه کاوش فلز سبزواران تولید سالانه ۳هزارو ۵۰۰ تن مس کاتد می‌باشد.

مقبلی گفت: این کارخانه پس از بهره برداری برای ۸۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و هم اکنون نیز جهت تکمیل عملیات احداث ۵۰ نفر در این طرح مشغول به کار هستند.

محمدرضا مقبلی تصریح کرد: مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه توسط معدن مس کاوش فلز سبزواران تأمین خواهد شد که ذخیره قطعی این معدن ۱ میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از ۳ میلیون تن مس می‌باشد.

وی افزود: طی ۳ سال گذشته و با تلاش پرسنل حوزه معدن سازمان، از مجموع ۶ مجوز، احداث ۵ کارخانه فرآوری مس با سرمایه گذاری بیش از ۲
هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در جنوب کرمان آغاز شده که ۸۵ درصد سرمایه گذاری کل انجام شده در تاریخ جنوب کرمان در این حوزه را شامل می‌شود.

وی همچنین نوید خبر‌های خوشی راجع به سایر کارخانجات فرآوری مس در آینده‌ای نزدیک را داد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان همچنین گفت: افتتاح و بهره برداری از این کارخانجات با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه، نقش تأثیرگذاری را از لحاظ ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه و معیشت مردم و ایجاد صنایع وابسته در منطقه ایفا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار