رئیس و تنی چند از امهندسی ساختمان برای مدیریت عضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
کد خبر: ۵۹۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 25 April 2018

مهندس فرشید، رئیس سازمان ضمن تبریک ایام سال نو و اعیاد شعبانیه گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در حال حاضر با بیش از 6 هزار نفر عضو بزرگترین مجموعه غیرانتفاعی و مردمی استان و پتانسیل خوبی برای خدمات فنی تخصصی به شمار می آید.

مهندس فرشید با اشاره به مشکل کمبود آب استان و جدیت موضوع انرژی، آمادگی سازمان را برای ارائه پیشنهادهای سازنده در حوزه آب و انرژی اعلام کرد.

در این دیدار آیت اله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد با تقدیر از همت و تلاش مهندسان به عنوان نیروهای فرهیخته جامعه، به گذشته تاریخی یزد اشاره کرد و گفت: یزد در نقطه ای کویری و با کمترین دسترسی نیاکان ما به آب و دیگر خدمات زیربنایی با تکیه برهمت بلند مردم و فکر و طراحی آنان رشد و توسعه یافته است.

وی احداث ساختمانهایی با معماری خاص این اقلیم و توجه به شهرسازی اصولی با رعایت تمام نکات فنی را حاصل تجربیات نسل های گذشته دانست و افزود: انتظار مردم از مهندسان آن است که در عصر کنونی نیز با تکیه بر استقلال فکری و بومی سازی علوم ساختمان، شاهد حل مشکلات موجود و رعایت تنوع و زیبایی در ساختمان ها باشیم. نماینده ولی فقیه در استان خواستار بازگشت به معماری اصیل در ساخت بازارهای سنتی به جای پاساژسازی و نیز اجرای شیوه استاد و شاگردی با هدف توسعه اشتغال شد.

در این دیدار دکتر جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور درباره اهمیت پیوند علم و عمل با ارائه آموزش های کاربردی در دانشگاه و تهیه پایان نامه های تحصیلی مرتبط با نیازهای جامعه شد و گفت: جامعه نیازمند تخصص و مهارت کسانی است که با رعایت اخلاق حرفه ای و رحجان منافع عمومی بر منافع شخصی در جهت رفع معضلات به ویژه در حوزه اشتغال و تولید گام بردارند.

دکتر ابوالفضل اسدی عضو کمیسیون انرژی شورای مرکزی نیز در سخنان کوتاهی از اجرای طرح نیروگاه هایی در یزد با مصرف آب بسیار کمتر از نیروگاه های قبلی نصب شده در برخی استانها خبر داد و افزود: ما برای صرفه جویی حداکثری انرژی نیازمند آموزش مالکان برای عایقکاری به ویژه سقف و کف هستیم. تا ضمن  صرفه جویی در آب و برق و گاز، از آلوگی  هوا نیز پیشگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار