مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان:
مولوی عبدالحمید در مراسم نماز جمعه اهل‌سنت زاهدان، ضمن توصیۀ اکید مسئولان نظام به داشتن نگاه واحد بین ملت، اجرای عدالت و یکسان‌نگری را از مهمترین اسباب تحکیم وحدت و اخوت برشمرد.
کد خبر: ۵۹۷۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 28 April 2018


به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مولوی عبدالحمید در بخشی از خطبه های نماز جمعه اهل سنت زاهدان به اهمیت امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: امنیت بسیار مهم و حیاتی‌ست. اگر در یک جامعه انواع نعمت‌ها و امکانات وجود داشته باشد، اما امنیت نباشد فایده‌ای ندارد و زندگی به کام انسان تلخ می‌شود.
وی وحدت را از لازمه‌های امنیت دانست و خاطرنشان کرد: مقولۀ وحدت برای برقراری امنیت بسیار مهم است. اگر اختلاف و تفرقه باشد، امنیت هم دستخوش تغییر می شود. وقتی دو فامیل با یکدیگر درگیر می‌شوند، تمام افراد آن دو فامیل احساس ناامنی می‌کنند. لذا وحدت و اخوت لازمۀ برقراری امنیت در جامعه است.
امام‌جمعه زاهدان از امنیت موجود در کشور اظهار خرسندی کرد و گفت: الحمدلله امروز در کشور اسلامی ما امنیت وجود دارد، مسئولین و مقامات امنیتی در زمینۀ برقراری امنیت تلاش خود را می‌کنند، اما آنچه بیش از هر چیز در ایجاد امنیت تاثیرگذار است، همدلی، تفاهم و وحدتی‌ست که بین اقشار مختلف ملت وجود دارد، زیرا دشمنان برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش کردند که بین اقوام و مذاهب اختلاف و دودستگی به‌وجود بیاورند که بحمدالله موفق نشدند و این نتیجۀ تلاش‌های مسئولین و هوشیاری مردم ایران است.
مولوی عبدالحمید در ادامۀ خطبه ها به عواملی که منجر به تحکیم وحدت می‌شوند اشاره کرد و گفت: اجرای عدالت و یکسان‌نگری مهمترین عواملی هستند که باعث تحکیم وحدت و اخوت می‌شوند. نباید بین اقوام و مذاهب ایران تفاوتی وجود داشته باشد. باید همۀ ملت ایران اعم از شیعه و سنی و حتی پیروان سایر ادیان را به‌عنوان ایرانی نگاه کنیم و تمام حقوقی را که قانون و شریعت اسلام برای آنها قایل است، مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: بنده از روی خیرخواهی و دلسوزی مدیران ارشد کشور و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران را به خدا سوگند می‌دهم که بین ملت ایران تفاوتی قایل نباشند و آنها را با یک نگاه بنگرند. همان‌گونه که اقشار مختلف مردم ایران وطن‌شان را دوست دارند و با یکدیگر برادری وطنی و اسلامی دارند، مسئولین نظام نیز آنها را با یک نگاه بنگرند.
مولانا عبدالحمید خطاب به مسئولین امر خاطرنشان کردند: همان‌گونه که استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران بر «وحدت» است، تلاش بشود تا عملاَ نیز نگاه واحدی به ملت ایران وجود داشته باشد. باید از شایستگان و توانمندان تمام اقوام و مذاهب به‌صورت مساوی کار گرفته شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در ادامه مسئولین سیستان‌وبلوچستان را نیز به یکسان‌نگری در این استان توصیه کرد و گفت: اولین و بزرگترین اکثریت جمعیت استان سیستان‌وبلوچستان را قوم بلوچ تشکیل می‌دهد که 70 تا 75درصد جمعیت را شامل می‌شوند و اکثریت دوم استان برادران سیستانی ما هستند و سایر اقوام که سالیان متمادی برادرانه کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. لذا بنده مدیریت استانی را نیز به خدا سوگند می‌دهم که بین اقوام و مذاهب استان تفاوت و تبعیضی قایل نباشد.
وی ادامه داد اهل‌سنت اکثریت اول استان و برادران شیعه اکثریت دوم را تشکیل می‌دهند و در بین آنها برادری اسلامی و تاریخی وجود دارد و همۀ آنها به یک اندازه به وطن‌شان محبت دارند و دوست دارند به کشورشان خدمت کنند.
مولوی عبدالحمید تاکید کرد: مسئولین استانی باید به شایستگان بلوچ، سیستانی و شهرستانی ساکن در استان توجه کنند و از آنها به‌صورت یکسان کار بگیرند. مسئولین نباید نگاه قومی و مذهبی داشته باشند و یک قوم یا مذهب را بر قوم یا مذهبی دیگر ترجیح دهند، بلکه باید نگاه‌شان ملی باشد.
مدیر دارالعلوم زاهدان نگاه یکسان بین اقوام و مذاهب را به نفع نظام و کشور دانست و گفت: یکسان‌نگری و نگاه ملی به نفع نظام، شیعه، سنی و مسلمانان است. خداوند از افرادی که نگاه قومی و مذهبی داشته باشند ناراض می‌شود. بنده بین شیعه و سنی و بین بلوچ و سیستانی و شهرستانی تفاوتی قایل نیستم و معتقدم سیاست اسلامی نیز همین است و بس.
امام‌جمعه زاهدان در ادامه نسبت به نگاه‌های قومی و مذهبی گفت امروز بسیاری از دلسوزان جامعه این دغدغه را دارند که مبادا نگاه‌های قومی و مذهبی در کشور حاکم بشود. کسانی که نگاه‌های قومی و مذهبی دارند باید روز قیامت پاسخ خدا و بندگان خدا را بدهند. همۀ ما باید از خدا بترسیم و بین فرزندان ایران و ایرانی‌ها تفاوتی قایل نباشیم.
مولوی عبدالحمید سپس ضمن توصیۀ مسئولان استانی و کشوری به عمل به وعده‌ها، اظهار داشت: از مدیریت سیستان‌وبلوچستان انتظار داریم که به وعده‌هایی که داده‌اند وفا کنند. همچنین از مسئولین کشوری هم انتظار داریم وعده‌ها و حرف‌هایی را که در دوران انتخابات مطرح کرده‌اند از یاد نبرند.

امام‌‌جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخش دیگری از خطبه ها به نیروهای نظامی و انتظامی درخصوص عوامل نفوذی هشدار داد و گفت: عوامل نفوذی ممکن است در بین هر مدرسه، اداره و نهادی نفوذ کنند که همه باید هوشیار باشند. نیروهای نظامی و انتظامی نیز باید مواظب عوامل نفوذی باشند. عوامل نفوذی در ادارات و نهادها آنهایی هستند که می‌خواهند موجبات ناراحتی مردم را فراهم نمایند.
وی افزود: بنده بارها به برادران نیروی انتظامی توصیه کرده‌ام که تلاش کنند تا حمایت‌های مردمی را با خود داشته باشند. بزرگترین حامی «الله» است که با تقوا و پرهیزگاری نگهداری می‌شود و پس از آن بزرگترین قدرت «حمایت‌های مردمی» هستند که با خدمت و اعتماد به مردم حاصل می‌شود.
خطیب جمعه زاهدان در ادامه خطاب به مأموران نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: اگر شما به رانندۀ خودرویی که حامل برنج، دام و یا گازوئیل است تیراندازی کنید و این تیراندازی منجر به مرگ راننده شود، این عمل علاوه بر اینکه سبب نارضایتی پروردگار می‌شود، موجبات ناراحتی و نارضایتی مردم را هم فراهم می‌کند، درحالی‌که حمایت‌های مردمی بالاترین قدرت نیروهای نظامی و انتظامی است.
وی تاکید کرد: برادران انتظامی باید در تیراندازی احتیاط کنند، به‌ویژه از تیراندازی در جاده‌ها و اماکن عمومی اجتناب کنند. این نوع تیراندازی‌ها برای امنیت استان مضر است. نباید تیراندازی آنها منجر به فوت یک نفر بشود که بعد مشخص شود که برنج، گازوئیل یا یک چیز بی‌ارزش دیگر به‌همراه داشته است؛ این کار موجب ناراحتی ملت و رنجش مقام معظم رهبری می‌شود.
مولوی عبدالحمید افزود اخیراً تعدادی افراد در اثر تیراندازی برخی نیروها کشته شده‌اند که این قبیل اقدامات بهانه به دست بدخواهان می‌د‌هد؛ بنده نیز این مسائل را به‌همین جهت مطرح کرده‌ام. ما برادران نیروی انتظامی را عزیزان خودمان می‌دانیم و برای‌شان دعای خیر می‌کنیم و این حرف‌ها را از روی دلسوزی و خیرخواهی می‌گوییم. امیدواریم عزیزان انتظامی ما در راستای وحدت و اخوت و برقراری امنیت موفق باشند.
وی در پایان، هفتۀ امنیت و اطلاعات را به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور تبریک گفت و برایشان آرزوی موفقیت در راستای خدمت به مردم نمود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
ذرود بر اندیشه پاک و دلسوز جامعه شیخ السلام
عبدالغفور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
برای عربستان سعودی ... مینماییم حقوق مردم وشهروندان اقوام را رعایت کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۱
بله شما راست میگوید همه ما عزیزان شما هستیم . فقط نمیدانیم چرا...قاتلین ما هستند. ..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار