به مناسب سالگرد شهادت مربی اکثر رزمندگان سیستان:
مراسم اولین سالگرد سردار شهید محبعلی فارسی، ساعت 9صبح شنبه 15اردیبهشت ماه جاری در حسینیه ثارالله زاهدان واقع در بولوار شهید مطهری با حضور اقشار مختلف مزدم، مسئولان لشکری وکشوری و مدیران ارشد استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۰۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 03 May 2018

معلم بود و با آغاز جنگ بازهم معلمی کرد، مربی اکثر نیروهای اعزامی از سیستان حاج محب بود. جانباز بود و آزاده. حال یک سال است که از بین ما رفته؛ درست در ایامی که هم روز معلم است و هم روز جانباز و هم روز پاسدار. رفت تا آخرین درسش را هم با خونش بدهد

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سردار محبعلی فارسی، فرمانده گردان 409 حمزه سیدالشهدا سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس بود که سال گذشته و پس از تحمل سال‌ها عوارض شیمیایی جاودانه شد.

سردار محبعلی فارسی در عملیات‌های مختلف جنگ از سال 1360 در کنار سردار قاسم سلیمانی و سردار شهید قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی نمود.

وی از سال 64 به عنوان فرمانده گردان 409 حمزه سیدالشهدا سیستان و بلوچستان منصوب و با توجه به ذکاوت و ورزیدگی این گردان، همواره در طی عملیات های مختلف ماموریت‌های نشدنی را تقبل می‌کردند و در طی جنگ موفقیت‌های بزرگی به دست آوردند به طوریکه در عملیات کربلای 5 تنها گردانی که از لشکر 41 ثارالله توانست خود را در نهر جاسم به گارد ریاست جمهوری صدام برساند و جنگ تن به تن بپا کند گردان وی بود.

سردار فارسی در سال 67 درست چند روز پس از پذیرش قطعنامه 598 به افتخار آزادگی نیز نائل آمد و پس از 28 ماه اسارت در آبان‌ماه سال 69 به آغوش میهن بازگشت.

این شهید والامقام متولد 1338 در شهرستان زابل و پیش از جنگ در کسوت معلمی مشغول به کار بود و پس از جنگ نیز مربی اکثر نیروهای اعزامی از زابل را ایشان به عهده داشت. در طی جنگ دوبار در عملیات خیبر و والفجر 8 شیمیایی شد و به گفته همرزمان، از هر عملیاتی زخمی برتن داشت.

وی پس از رزمندگی برای اسلام و میهن اسلامی، جانبازی و آزادگی حال به درجه رفیع شهادت نائل آمد تا مدال‌های رنگارنگش کامل شود. ابدی شد و بیش از پیش مایه فخر سیستان رستم پرور.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یک جامانده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
روحش غریق رحمت.مربی ما بود این مرد بزرگ.چه اقتداری در طول روز و چه تواضعی در سجاده.با بچه ها می گفت و می خندید ولی در آموزش مثل یه ژنرال ارتشی جدی و همه فن حریف.حاج محب ، جان عزیزات سر عهدی که بستیم باش و اون دنیا شفاعتمون کن. قرار شد هرکی ابدی شد بقیه رو شفاعت کنه، تو رو قرآن آخرین مردونگیت هم سر پل صراط کن و ما رو با خودت ببر حاجی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
اخوی،شما خودتون الان آماده شفاعت کردنی با این حال معنوی خوبت
ناشناس
|
France
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار