کد خبر: ۶۰۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 09 May 2018

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 100 هزار دام سبک و سنگین این استان از ابتدای اردیبهشت تاکنون به طور رایگان علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.

روح الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح فراگیر واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز( تب مالت) در سیستان و بلوچستان از ابتدای اردیبهشت به مدت یک ماه در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح 35 اکیپ بخش دولتی و خصوصی سیستان و بلوچستان مشارکت دارند.
وی افزود: پیش بینی می شود در پایان طرح افزون بر 200 هزار دام سبک و سنگین سیستان و بلوچستان در این طرح علیه بیماری تب مالت واکسینه شوند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت رونق صنعت دامپروری در ایجاد اشتغال و تامین امنیت غذایی بیان کرد: بروسلوز یکی از عوارض اقتصادی بیماری سقط جنین است که می تواند سبب کاهش توجیه اقتصادی دامپروری شود.
وی خاطر نشان کرد: پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی و بیماری های مشترک میان انسان و دام یکی از مهمترین رسالت ها و سیاست های سازمان دامپزشکی است.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار