قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان خبر داد
قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در نخستن جلسه شورای اداری این نهاد گزارشی از برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان سال جاری ارایه کرد و گفت در دو ماهه نخست سال جاری بانک رفاه کارگران استان تهران حمایت از ۵۰۰ یتیم، سپاه سلمان هزار و ۳۰۰ نفر و موسسه خیریه انفاق ۲۰۰ کودک نیازمند استان سیستان و بلوچستان را تقبل کردند.
کد خبر: ۶۰۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵ 10 May 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان وحید نجفی، قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: حجم کمک‌های مردمی به کمیته امداد استان‌های مختلف کشور در ماه مبارک رمضان افزایش یا بالعکس کاهش می یابد اگرچه این ماه فرصت خوبی برای دستگیری از فقرا و مستمندان است.

وی افزود: در حال‌حاضر ۳۳ هزار یتیم استان سیستان و بلوچستان از حمایت ۹۰ درصد حامیان غیر بومی برخوردار هستند و این امر باعث شده سرانه حامی طرح اکرام و ایتام از سطح کشور پایین تر باشد.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سایر استان های کشور یک یتیم چند حامی دارد و حداقل ۸۰۰ تا یک میلیون تومان از محل کمک‌های حامیان دریافت می کند.

نجفی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب حامی است، یادآور شد: با کمک خیران و مدیران "طرح مفتاح الجنه" در ایام مختلف سال اجرا می‌شود به گونه‌ای که در تعطیلات نوروز سال جدید از طریق مکاتبه با مدیران استان و دستگاه های اجرایی بازدید از منازل ایتام به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه حداقل سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت ۵۰ هزار تومان است، گفت: هرساله در ایام ماه رمضان حامی نیکوکار شرح حال یتیم را در خواست می کند بنابراین نیازسنجی و طبقه بندی نیازهای ایتام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه گفت: سال گذشته از طریق برنامه ماه عسل از مجموع ۳۵ هزار شماره تلفن اعلام شده توسط دفتر مرکزی ۱۳ هزار موافقت حمایت حامیان از ایتام این استان از طریق تماس تلفنی ثبت شد که از این تعداد کمک‌های ۹ هزار حامی به حساب ایتام واریز شد.

محمود میرامامی با اشاره به برنامه‌ها و اهداف ماه مبارک رمضان سال جاری، افزود: افزایش ۱۰۰ درصدی عملکرد سال گذشته و الزامات ناظر در برنامه عملیاتی سال ۹۷ هدف گذاری شده به عنوان مثال در سال ۹۶ توزیع غذای گرم و سبدهای حاوی جیره خشک به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بین مددجویان مناطق محروم و روستایی این استان انجام شد که این میزان در ایام ماه رمضان امسال افزایش می یابد.

وی با اشاره به هماهنگی لازم در زمینه جذب حامی در استان‌های برخوردار مانند استان تهران ، خراسان رضوی و البرز، افزود: برنامه‌ریزی لازم برای جذب حامی همانند سال گذشته از طریق برنامه ماه عسل با هماهنگی دفتر مرکزی در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد به نحوی که جذب هزار و ۶۰۰ حامی برای ایتام در ایان ایام پیش بینی شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد: تبلیغات میدانی و گسترده برای استفاده از روش‌های نوین جذب کمک‌های مردمی به منظور کاهش هزینه‌ها و همچنین اطلاع رسانی مستمر از طریق سامانه‌های الکترونیکی و شبکه هامون این استان برنامه‌ریزی شده است.

میرامامی ادامه داد: برگزاری جلسه با ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنا مساجد با هدف بهره گیری از تریبون نماز جمعه و ظرفیت شهرستان های این استان برای برپایی سفره اطعام و افطاری در دست اقدام است تا در نهایت خدمت ماندگار و ارزشمند به جامعه هدف ، نیازمندان ، محرومین و ایتام را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار