دبیر ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر زندانهای استان و مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان با حضور در زندان زابل از کارگاههای فنی و حرفه ای و اشتغال کارگاهی و صنایع دستی زندان بازدید و از نزدیک با مددجویان شاغل در این بخشها دیدار کردند.
کد خبر: ۶۰۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 09 May 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان با هدف بررسی وضعیت اشتغال و حرفه آموزی زندان، تیمور عبدالوند دبیر ستاد پیشگیری و کاهش آسیب رفتارهای پر خطر زندانهای استان و داوود اصغری مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندانیان استان با حضور در زندان زابل از کارگاههای فنی و حرفه ای و اشتغال کارگاهی و صنایع دستی زندان بازدید و از نزدیک با مددجویان شاغل در این بخشها دیدار کردند. سپس در جلسه مشترکی با محمد نارویی سرپرست و دیگر مسئولین زندان، نکات برجسته مشاهده شده در بازدید بیان شد.

جلسه کارگروه اشتغال ستاد کاهش آسیب زندانهای استان در زندان زابل/خیاطی، معرق، صنایع چوب برای مردان زندانی؛ منجوق دوزی، گل سازی و عروسک سازی برای زنان زندانی

در این جلسه عبدالوند دبیر ستاد کاهش آسیب زندانهای استان در سخنانی با اشاره به برگزاری جلسات اشتغال زندانهای استان با حضور مدیر کل محترم زندانهای استان ، تاکیدات ایشان را در تقویت و انسجام بخشی به برنامه های اشتغال و حرفه آموزی یاد آور شد و از قول مدیر کل زندانهای استان افزود: تاکید چند ساله مقام عظمای ولایت (مد ظله العالی) بر موضوع اشتغال و تولید نشان دهنده اهمیت موضوع اشتغال در کشور است که همگان به سهم خود می بایست در اجرای منویات و فرمایشات معظم له حرکت کنیم و زندانهای استان نیز می بایست در این زمینه همه سعی و تلاش خود را به کار گیرد. دبیر ستاد همچنین نکاتی را در خصوص مشاهدات خود از وضعیت اشتغال زندان نیز بیان نمود و خواستار مشارکت و همکاری مجموعه همکاران زندان زابل در تقویت و رونق اشتغال مولد در این زندان شد.

داوود اصغری مسئول اشتغال و حرفه آموزی زندانهای استان نیز سامان دهی کارگاههای موجود در زندان، ظرفیت ایجاد صنایع ساختمانی و خودرویی، تقویت کارگاههای معرق، خیاطی، صنایع چوب، در بند مردان و منجوق دوزی ، گل سازی و عروسک سازی در بند نسوان به عنوان برند زندان زابل دست یافتنی برشمرد و خواستار سامان دهی کارگاههای اشتغال داخل زندان شد .

محمد نارویی سرپرست زندان نیز با بیان برخی نیازهای زندان در بخش اشتغال ، همکاری مجدانه بنیاد تعاون ، واحد اشتغال و حرفه آموزی زندانهای استان و انجمن های حمایت زابل و زهک را در دست یابی به اهداف مورد تظر در بخش اشتغال خواستار شد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار