اوضاع نامطلوبی که ظاهرا رئیس جمهور را نیز به جمع ناراضیان افزوده تا جایی که شاهد تقسیم بندی وزرا توسط وی به دو گروه امیدوار و نومید هستیم؛ وزرایی که باید در این روز‌های پرتلاطم در کنار هم، همراه با دیگر نهاد‌ها و همسو با مردم، بالاترین میزان کارایی را از خود نشان دهند و بکوشند از مشکلات بکاهند، ولی ظاهرا برخی شان ترجیح می‌دهند دست از کار بکشند...
کد خبر: ۶۰۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۸ 12 May 2018
به رغم آنکه زمان زیادی از تشکیل کابینه نمی‌گذرد، اوضاع و احوال دولت چندان مساعد به نظر نمی‌رسد تا جایی که بسیاری بر این باورند که کابینه نیازمند تغییراتی‌ است؛ تغییراتی چه بسا وسیع!

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌هایی که نرخ دلار و طلا روز به روز و گاه ساعت به ساعت تغییر می‌کند، محدودیت شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد، بیکاری، خشکسالی و انبوه مشکلات ریز و درشت خودنمایی می‌کنند، رکود ترکتازی می‌کند، تصمیمات خلق الساعه در دستور کار قرار می‌گیرند و...، بسیاری از مردم چشم انتظار واکنش مسئولان هستند، اما هرچه بیشتر منتظر می‌مانند، کمتر پاسخ می‌گیرند.

اوضاع نامطلوبی که ظاهرا رئیس جمهور را نیز به جمع ناراضیان افزوده تا جایی که شاهد تقسیم بندی وزرا توسط وی به دو گروه امیدوار و نومید هستیم؛ وزرایی که باید در این روز‌های پرتلاطم در کنار هم، همراه با دیگر نهاد‌ها و همسو با مردم، بالاترین میزان کارایی را از خود بروز دهند و بکوشند از مشکلات بکاهند، اما ظاهرا برخی شان ترجیح می‌دهند دست از کار بکشند، چون همه چیز را از دست رفته می‌پندارند.

البته این وضعیت منحصر به وزرا نیست و شواهد حکایت از آن دارد که بسیاری دیگر از دولتمردان نیز امید چندانی به اصلاح امور ندارد و واکنش‌های مؤثری در مقابل مشکلات از خود نشان نمی‌دهند. امثال رؤسای سازمان ها، استانداران و انبوه دیگر مدیران دولتی در سطوح مختلف که ظاهرا بحث‌هایی مانند آینده برجام یا نرخ ارز، فکر و ذکرشان را به خود مشغول کرده و از کارایی شان کاسته است.

ضرورت ترمیم کابینه دوم روحانی؛ واجب‌تر از نان شب!

وضعیتی که موجب شده بسیاری از کارشناسان از ضرورت ترمیم کابینه و تغییر برخی وزرا و مدیران نهاد‌های دولتی سخن به میان آورند و بر تزریق نیرو‌های کارآمد و توانمندی که بتوانند شرایط موجود را مدیریت کنند و به تعبیری «امیدوار» باشند، اصرار نمایند. تغییراتی در جهت تطبیق دولت با شرایط کنونی و افزایش کارآمدی آن.

موضوعی که موجب شد، «تابناک» در یک نظرسنجی از کاربران پرشمار خود بپرسد: «آیا با ترمیم کابینه و تغییر برخی وزرا و مدیران نهاد‌های دولتی موافقید؟» پرسشی که پاسخ مردم به آن بسیار صریح و مشخص است. رأی ۸۷ درصدی به ضرورت ترمیم کابینه و تغییر برخی دولتمردان فعلی که معنای آن، ضرورت جایگزینی ایشان با افراد دیگر است.

گزینه‌ای که حدود ۱۸ هزار تن از شرکت کنندکان در این نظرسنجی به آن رأی داده‌اند و در مقابل، تنها حدود ۲۵۰۰ تن هستند که ترکیب فعلی کابینه و دیگر بخش‌های دولت را خوب ارزیابی می‌کنند، آنقدر که نیازمند تغییری نیست؛ آرایی که توزیع آن به وضوح مشخص می‌کند، ترمیم کابینه و تغییر در برخی بخش‌های دولت تا چه اندازه ضروری است.

تغییراتی با هدف فائق آمدن بر انبوه مشکلاتی که این روز‌ها گریبان کشورمان را گرفته و مردم را تحت فشار قرار داده است و نمی‌توان بر آن‌ها چیره شد، الا با پوست اندازی و به روزرسانی بخش‌های مختلف و به ویژه، در دولت؛ موضوعی بسیار ضروری که حتی در کلام رئیس جمهور هم به نوعی مشخص است، اما کی و به چه میزان عملی خواهد شد، معلوم نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار