کد خبر: ۶۰۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 15 May 2018

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 13 هزار و 500 تن انبه از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انبه به عنوان میوه گرمسیری در سطح هزار و 490 هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می شود که 980 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: باغداران سیستان و بلوچستان از اواخر فرودین به مدت یک ماه به برداشت این محصول مشغول بودند به طوری که در سالجاری 13 هزار و500 تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی بیان کرد: شهرستان های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در سیستان و بلوچستان محسوب می شوند.
شهرکی افزود: 90 درصد انبه تولیدی در سیستان و بلوچستان به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع ترین میوه های گرمسیری کشوراست به طوری که در تولید برخی میوه ها در ایران بی رقیب است.
سیستان و بلوچستان به لحاظ داشتن آب و هوای مرطوب و گرم به ویژه در قسمت جنوب بیشترین میزان تولید میوه های گرمسیری از جمله موز، انبه، گوواوا، پاپایا و نارگیل را به خود اختصاص داده که علاوه بر ارزش غذایی ارزش دارویی خاصی نیز دارند.
هم اینک از هشت هزار و 850 هکتار باغ انواع میوه های گرمسیری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که سالانه 160 هزار تن محصول تولید می کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار