کد خبر: ۶۰۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 18 May 2018

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: اجرای 80 ویژه برنامه قرآنی این نهاد همزمان با ماه مبارک رمضان در سراسر این استان آغاز شد.

مرتضی کوچکی اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه و مساجد، نشست های تفسیر قرآنی با حضور مبلغان اعزامی از قم و همایش های مختلف قرآنی از جمله برنامه های پیش بینی شده این مدت در سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: در این ایام طرح ضیافت الهی در 60 بقعه و مسجد سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
وی افزود: در قالب طرح ضیافت الهی ویژه برنامه های مختلف نظیر سخنرانی، ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم شب های قدر، اطعام روزه داران در سحر و افطار پیش بینی شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: قرآن کریم به عنوان معالجه کننده امراض باطنی انسانها در شکل گیری شخصیت علمی و معنوی او نقش مهمی دارد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار