کد خبر: ۶۰۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 23 May 2018

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور (مستقر در زاهدان) گفت: 17 هزار و 457 مسافر فروردین ماه امسال از طریق این راه آهن جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 درصد رشد داشته است.

مجید ارجونی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 15 هزار و 394 مسافر در این مدت از طریق راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند.
وی افزود: همچنین در این مدت 540 دستگاه خودرو از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی راه آهن جنوب شرق جابه جا شده که نسبت به 400 خودرو مدت مشابه سال قبل رشد 35 درصدی داشته است.
وی بیان کرد: افزایش رضایتمندی مسافران، ترویج سفرهای گروهی و در نتیجه ضریب اشتغال بالای قطارها از عوامل رشد مسافر بوده است.
مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: این خط ریلی در پیک نوروز با جابجایی حدود 20 هزار مسافر در مسیرهای زاهدان - تهران و اصفهان رشد 11 درصدی مسافر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و 600 کیلومتر در سال 1390 به بهره برداری رسید و 2 شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار