پس از 22 سال از جنایت در روستا صورت گرفت
مرد 54 ساله که در جریان دعوای میان روستائیان مردی را با گلوله کشته بود، بعد از 22 سال فرار، در خانه همسر دومش در تهران بازداشت شد.
کد خبر: ۶۰۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 23 May 2018

به گزارش تابناک یزد، بیست ودو سال پیش درگیری دسته جمعی میان چند نفراز اهالی روستایی در اطراف چقلوندی در استان لرستان رخ داد.

در جریان این درگیری خونین، یکی ازآنها درحالی که سلاحی به دست داشت مردی را هدف شلیک گلوله قرار داد و گریخت. مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد اما ساعاتی بعد به‌دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

با تشکیل پرونده قضایی و دستور بازپرس، ماموران به تحقیق از شاهدان ماجرا پرداختند که معلوم شد برخی از شرکت‌کنندگان در این دعوای مرگبار دچار مصدومیت‌هایی شده‌اند.

در تحقیقات بعدی آنها نشانی قاتل را به پلیس دادند. ماموران با شناسایی هویت متهم به قتل مسلح که از محل جنایت گریخته بود، برای دستگیری او به خانه اش رفتندکه مشخص شد او با برداشتن لباس و مقداری پول و مدارک هویتی ازخانه فرار کرده است.

اعضای خانواده اش هم از مخفیگاه او اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند. مشخصات قاتل فراری در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت تا به محض دیدن متهم فراری او را بازداشت کنند. این در حالی بود که خانواده مقتول نیز با حضوردردادسرا برای قاتل فراری درخواست قصاص کرده بودند.

جستجوهای پلیسی در این‌باره ادامه داشت تا این‌که درهمان سال‌های اول ماموران رد او را در چند شهر پیدا کردند و با هماهنگی قضایی برای دستگیری او به آنجا اعزام شدند اما موفق به دستگیری قاتل فراری نشدند.

پرونده همچنان در دادسرا مفتوح و پلیس در جستجوی قاتل بود اما او مدام با هویت‌های جعلی مخفیگاه خود را تغییر می‌‌داد. سرانجام با گذشت 22 سال از جنایت، ماموران ردپای اورا در اطراف محله یافت آباد تهران یافتند.

به گزارش جام جم، در این مرحله تیمی از ماموران اداره جرایم جنایی پلیس آگاهی استان لرستان با هماهنگی قضایی برای دستگیری او چند روز پیش به تهران اعزام شدند.

آنها محل زندگی متهم به قتل فراری را شناسایی کردند و چند روزی آنجا را به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که با تحقیقات محلی متوجه شدند موضوع صحت دارد و متهم به قتلی که در جستجوی او هستند در خانه همسر دومش زندگی می‌کند بنابراین ماموران با بازپرس جنایی تهران هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردند. عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت امسال با دستور قضایی و پس از محاصره خانه متهم وارد آنجا شدند و وی پیش از این‌که بتواند فرصتی برای فرار پیدا کند، بازداشت شد.

متهم در جریان تحقیقات پلیسی اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرد و به افسر تحقیق گفت: من در آن درگیری حضور داشتم اما مرتکب قتل کسی نشدم. نمی‌دانم مرد روستایی را چه کسی در جریان آن درگیری به قتل رساند. من هم چون در آن دعوا حضور داشتم از ترسم فرار کردم. در این سال‌ها به شهرهای مختلف سفر کردم و هزینه زندگی‌ام را با کارکردن در ساختمان‌ها و... تامین می‌کردم. مرا آزاد کنید چون نقشی در آن جنایت نداشتم.

با وجود انکار متهم به قتل تحقیقات پلیسی نشان می‌دادکه او بعد از فرار دوبار ازدواج کرده و در این سال‌ها به شهرهای مختلف با هویت‌های جدید سفر می‌کرده تا ردی ازخود برجای نگذارد.

دیروز متهم برای ادامه تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. اواین بارهم منکر نقش داشتن دراین جنایت شد ومدعی بود که افراد دیگری آن مرد را در آن دعوا به قتل رسانده‌اند.

با توجه به این‌که جنایت در شهر دیگری رخ داده بود، ماموران متهم به قتل را برای ادامه تحقیقات به استان لرستان منتقل کردند تا او در آنجا در مواجهه حضوری با شاهدان جنایت قرار بگیرد و دیگر ابعاد این پرونده قتل فاش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار