تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرامور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از اجرا و تکمیل حدنگاری (کاداستر) در40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستانهای شهرکرد و فارسان این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 02 June 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام جزایری اظهار کرد: این طرح ملی یک سال با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال انجام شد.
وی از آغاز عملیات اجرای طرح کاداستر در30 هزار هکتار از اراضی شهرستان بن و 20 هزار هکتار در شهرستان گردشگری و ساحلی سامان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال نیز افزون بر 20 میلیارد ریال برای طرح های یاد شده اختصاص یافته است.
مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری، برداشت اطلاعات توصیفی، سهولت در سنددار کردن اراضی کشاورزی، برداشت لایه های مجاز وغیرمجاز در خرده مالکان را از عمده اهداف اجرای حدنگاری عنوان کرد.
وی تفکیک، پهنه بندی و صدور کارت هوشمند مالکیت اراضی و تشکیل بانک اطلاعات جامع از اراضی ملی و مستثنیات سطح استان را از دیگر اهداف اجرای طرح کاداستر ذکر کرد.
جزایری، اجرای طرح حدنگاری را در راستای تثبیت مالکیت ‌های شرعی و قانونی افراد مالک از برنامه های اولویت دار دولت دوازدهم عنوان کرد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده در برنامه ششم توسعه، عملیات کاداستر برای حدود 250 هزار هکتار از مستثنیات کشاورزی چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور اجرا می شود.
سطح اراضی چهارمحال وبختیاری یک میلیون و 650 هزار هکتار است که 255 هزار هکتار آن مستثنیات کشاورزی و باغات است.
کاداستر به معنای نقشه برداری ثبتی است که دارای ارزش حقوقی بوده و بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار