به قلم یونس ده مرده
مدتی قبل مطلبی در باب تقدیر از شهردار جهت بهسازی فضای قبور شهدای گمنام ، باعث شد در چند روز گذشته برخی از کسانی که تا دیروز سنگ شهردار فعلی را به سینه می زدند با بیان مطالب و ارائه مدارک نشان دهند که دراین مدت کوتاه از عمر مدیریت جدید شهرداری زابل ، اگر یک کار خوب صورت گرفته است ، میلیاردها تومن به بدترین شکل ممکن بر باد رفته است.
کد خبر: ۶۱۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 06 June 2018

تابناک :  مدتی قبل انتشار مطلبی در باب تقدیر از شهردار جهت بهسازی فضای قبور شهدای گمنام ، باعث شد در چند روز گذشته برخی از کسانی که تا دیروز سنگ شهردار فعلی را به سینه می زدند با بیان مطالب و ارائه مدارک نشان دهند که دراین مدت کوتاه از عمر مدیریت جدید شهرداری زابل ، اگر یک کار خوب صورت گرفته است ، میلیاردها تومن به بدترین شکل ممکن بر باد رفته است.

ابهامات  و سوالات زیادی برایم بوجود آمد که دراین سیاهه آنها را مطرح تا شاید پاسخی در خور برای این همه کوتاهی و حیف و میل بیابم و از سوی تقدیر و تشکری داشته باشم از ارگانهای نظارتی که بالاخره صدای مردم را آنطور که باید شنیدند و به حق وارد گود شده و شکر خدا خبرهای خوبی هم بگوش می رسد.

 

و اما

سرنوشت ده میلیارد تومان اوراق قرضه :

مدتی قبل بود که با تلاش نماینده سیستان سی میلیارد تومان اوراق قرضه جهت بدهی های دانشگاه به شهرداری زابل از سوی دولت در نظر گرفته شد و حال طبق شنیده ها ده میلیارد دیگر نیز به آن افزوده شده است .

اوراق قرضه در پایان سال ۹۷ قرار بود که آزاد شود و بی شک می تواند بخش اعظمی از مشکلات شهر زابل را حل کند

با همین نگاه برخی از اعضای شورا نیز با درخواست شهردار با آزاد کردن ۱۰ میلیارد که با توجه به اینکه زودتر از موعد آزاد می شد ، با ۱۸ درصد کمتر ، یعنی هشت میلیارد تومن در اختیار شهرداری زابل در اسفند ماه قرار گرفته است تا گوشه ای از مشکلات شهرداری و شهر حل شود .

اما در کمال ناباوری این میزان بعلاوه نزدیک به دو میلیارد درآمد اسفندماه ۹۶ از ارزش افزوده و بیش از یک میلیارد درآمد خود شهرداری زابل ، یعنی مبلغی نزدیک به ۱۲ میلیارد ، به بدترین شکل ممکن هزینه و هیچ نشانی از آن هم در شهر مشاهده نمی شود.

افزون برآن  یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومن نیز درآمد و ارزش افزوده ای بوده است که در فروردین ماه دراختیار شهرداری زابل قرار داشته است و اما هنوز هم داد و هوار نداری و بی پولی و حقوق های معوق کارگران خدوم شهرداری زابل را شاهد هستیم!!!

آنچه در ادامه مشاهده می فرمائید بخشی از نحوه هزینه کرد شهرداری ازمبلغ یاد شده می باشد که به بدترین شکل ممکن ، با غلط املایی فاحشی که در متن نامه وجود دارد و بصورت دست نویس به شورای شهر ارائه شده است که مضحک و توهین آمیز می باشد.

 

 

در کمتر از یک ماه ، حیف و میل بیش از دوازده میلیارد تومان بودجه در شهردار زابل

 

در کمتر از یک ماه ، حیف و میل بیش از دوازده میلیارد تومان بودجه در شهردار زابل

 

در کمتر از یک ماه ، حیف و میل بیش از دوازده میلیارد تومان بودجه در شهردار زابل

 

در کمتر از یک ماه ، حیف و میل بیش از دوازده میلیارد تومان بودجه در شهردار زابل

نحوه هزینه کرد هشت میلیارد و دویست میلیون تومان 

 

در کمتر از یک ماه ، حیف و میل بیش از دوازده میلیارد تومان بودجه در شهردار زابل

لیست درآمدهای وصولی شهرداری در فروردین ماه 97 

 

مبلغی که می توانست بخش اعظمی از مشکلات شهر زابل را مرتفع کند و شهر را از این وضعیت نامطلوب نجات دهد ، امروز به راحتی از بین رفته است و دراین مدت صدایی هم از نمایندگان مردم زابل در شورای شهر بلند نشده است و با سکوت خود مهر تاییدی زده اند بر این عملکرد ضعیف و البته سیاه تر ازگذشته.

اگر منصفانه به مبالغ و هزینه ها نگاه کنیم متوجه می شویم که اسناد خود گواهی بر بی کفایتی شهردار زابل می دهند و امید است که این مهم مورد توجه قرار گیرد و هرچه سریعتر جلوی خسران های بزرگ تر نیز گرفته شود.

 

و

بزودی مطلب و اسنادی درخصوص تخلفاتی گسترده که بخوبی عیان گشته و در دست بررسی آنانی که باید ، می باشد و در دست بررسی می باشد و به همین جهت دراین نوشتار به آن اشاره مستقیم نشد ،منتشر خواهد شد. 

موضوعاتی همچون چند هزار کامیون خاک ، چند صد تن قیر ، سرنوشت پیمانکار و ........

دراین موارد هم بزودی اسناد ارائه و منتشر خواهد شد.

یا حق - یونس ده مرده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۸
لطفا بااین اسناد جعلی عملکرد شهردار مردمی را زیر سوال نبرید!!!
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
اولا که خدا خیر بده اون کسی رو که دست افراد مفسد اقتصادی رو رو میکنن و همچنین بی کفایتی مسئولین رو تایید میکنن . دوما همه باید دست به دست هم بدیم تا هیچ کس دیگه ای همچین غلطی نکنه که بخواد سرمایه یه منطقه و ی شهر رو از بین ببره و حیف کنه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
ای کاش یه تحقیقی هم از دخل و خرج شهرداری زاهدان میداشتید
عبدالمجید گله بچه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
سلام علیکم.عرضم به حضور محترمتون که شهرداری (محفوظ) با توجه به معوقه هایی که داره نمیتونه حتی دسمتزد یک ماه کارکناش رو بده یعنی سرجمع۵ماه معوقه حقوقی داره الان هم عیدقربان نزدیکه بنده خودم از خانواده کارمندان شهرداری (محفوظ) هستم، و واقعا از لحاظ تغذیه حتی داریم کم میاریم حالا هزینه قربانی و شروع سال تحصیلی جدید بماند ولی اگه خدای نکرده اتفاقی برای یکی از اعضای خانواده بیفته هزینه درمانش هم اصلا صفر ریال باشه ولی اگر عیادتش کسی بیاد شرمندگی جلوی مهمانو چیکارش کنیم؟ آیا یک وعده غذایی مناسب نباید جلوی مهمان گزاشت؟ فک کنم استان ما مشهور به مهمان نوازی هم بوده ولی با جریان پارک ملت درعید نوروز کلا مضحکه شدیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار