کد خبر: ۶۱۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵ 08 June 2018

روز قدس نماد حمایت از انتفاضه ای از جنس فریاد و سنگ، نشاندهنده حقانیت مالکیت فلسطینیان بر سرزمین ها و کشور خود و نیز نماد اتحاد مردم مسلمان جهان در برائت از رژیم اشغالگر قدس است.

مصاف سنگ با گلوله و تفنگ با مشت گره کرده، جنگی بس نابرابر است که در یک طرف مردمانی با دلی دریایی و اندیشه والا و در سوی دیگر رژیمی ظالم و مجهز به تسلیحات و تجهیزات مدرن قرار دارند و در این میدان پیروز واقعی نبرد سال هاست مشخص شده و دلیرانه برای آزادی کشور خود از اشغال صهیونیستها مقاومت می کند. 
در این روز مردم سیستان و بلوچستان نیز در جای جای استان پهناور خود همگام با سایر مردم ایران اسلامی و جهان قد علم کرده و شیعه و سنی برای حمایت از مظلومان انتفاضه سنگ سینه چاک می دهند تا به جهانیان اعلام کنند که فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است. 
مردم روزه دار زاهدان هر سال با حضوری چشمگیر در روز جهانی قدس که بنیان گذار آن، همان بنیان گذار نکته سنج و آینده نگر انقلاب ماست، با مشتی گره کرده بر دهان یاوه گوی سردمداران آمریکا و رژیم صهیونیستی می کوبند و بی پروا فریاد حمایت از مردم فلسطین سر می دهند. 
بیش از 30 سال از زمان فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر برگزاری روز جهانی قدس می گذرد اما این پیام چنان تازه است که هر سال مردم بیش از پیش در راهپیمایی این روز حاضر می شوند.
در این روز کودک، زن، مرد، پیر و جوان، شانه به شانه هم می ایستند و به ندای رهبر کبیر انقلاب بار دیگر لبیک می گویند و اشغال بیش از 6 دهه سرزمین قدس را محکوم می کنند. 
اتحاد شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان در روز جهانی قدس نشاندهنده فرامذهبی بودن فلسطین برای مردم مسلمان است.
حمیده درازهی یکی از زنان بلوچ زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: روز قدس روز اسلام و استکبار ستیزی است و بر این اساس ما با حضور خود در این راهپیمایی خشم و انزجار خویش را نسبت به رژیم غاصب و حامیانش به ویژه آمریکا اعلام می کنیم. 
وی ادامه داد: حضور مقتدرانه و منسجم ما در راهپیمایی روز جهانی قدس این پیام را برای دنیا دارد که ما مسلمانان راه ترسیم شده از سوی امام خمینی (ره) را تا آزادی فلسطین و قدس شریف ادامه خواهیم داد و این مسیر همچنان استمرار دارد و هیچ عاملی نمی تواند جلوی آن را بگیرد. 
وی ابراز امیدواری کرد این راهپیمایی ها زمینه ساز نابودی رژیم غاصب و جنایتکار اسراییل و آزادی فلسطین شود و مردم مظلوم و بی دفاع این سرزمین اسلامی از زیر ستم و ظلم صهیونیستها نجات پیدا کنند. 
موسی گرگیج یکی از مردان بلوچ زاهدان اظهار داشت: چنانچه خدای نکرده امروز شیعه و سنی برای اعلام نفرت از اسراییل و حمایت از فلسطین قیام نکنند، یک کوتاهی واضح در وظیفه انسانی و دینی خود کرده اند. 
وی ادامه داد: حضور ما در کنار سایر مسلمانان جهان جمعیتی میلیاردی بوجود می آورد که می تواند پشت استکبار را به خاک بزند. 
وی با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین گفت: این راهپیمایی کمک کوچکی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آگاهی مردم جهان از ظلم رژیم صهیونیستی است. 
کودکانی که دست هایشان با سنگ ها آشنا است و مادرانی که خود به حقیقت؛ شیر زنان این جنگ نابرابر هستند، هرگز از تلاش برای حفظ هویت اسلامی خود نخواهند ایستاد و در این راه جان و مال خود را پیشکش کرده اند. 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز قدس برای طرح مهمترین موضوع جهان اسلام یعنی تعیین سرنوشت ملت فلسطین توسط امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد و قرار گرفتن این روز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در هر سال اهمیت آن را آشکار می کند. 
آیت الله عباسعلی سلیمانی گفت: دنیای استکبار به دنبال تغییر شناسنامه مذهبی اسلامی قدس و یهودی سازی این سرزمین شریف است. 
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: با توجه به اهمیت قدس شریف برای دنیای اسلام به عنوان نخستین قبله مسلمین و نیز مکان عروج ملکوتی پیامبر اسلام (ص) به عرش، راهپیمایی روز قدس به عنوان یک پدیده مقدس نشان دهنده دفاع ما از شناسنامه دین اسلام است. 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز با توجه به آگاهی مردم ایران و بیداری مسلمانان از جنایت های رژیم اشغالگر قدس، هویت وحشی این رژیم بر هیچ یک از مردم جهان پوشیده نیست. 
وی با تاکید بر جنایتکار بودن رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تغییر جغرافیای مسجد الاقصی، گسترش شهرک های صهیونیست نشین، ایجاد دیوار امنیتی و کشتار مردم بی گناه گوشه ای از این جنایت ها است. 
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: رژیم صهیونیستی که به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران یک غده سرطانی است عامل ایجاد مشکلات فراوانی در منطقه به ویژه در میان کشور های اسلامی شده است. 
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: اسراییل و حامیان آن برای امن ماندن سعی در ایجاد و تشدید اختلافات بین کشور های اسلامی دارند. 
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس باعث تضعیف رژیم خونخوار صهیونیستی می شود. 
وی تصریح کرد: چنین صحنه ها و راهپیمایی هایی باعث می شود تا جامعه جهانی نسبت به جنایات رژیم اشغالگر قدس حساستر شوند و اعتراض مردم مسلمان که چند دهه ادامه دارد باعث فشار به اسراییل می شود. 
مسلمانان در سراسر جهان به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برائت از ظلم و جور رژیم اشغالگر قدس هر سال در روز جهانی قدس که به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفته به خیابانها آمده و به امید فردایی بهتر برای اسلام و مسلمانان فریاد آزادی خواهی سر می دهند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، سید دانیال محبی استاندار این استان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی مدیر حوزه علمیه دارالعلوم و امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، علما و اندیشمندان شیعه و سنی و بزرگان و ریش سفیدان طوایف این استان از عموم مردم دعوت کردند تا با حضور گسترده و یک پارچه در راهپیمایی روز جهانی قدس که به نماد وحدت تبدیل شده است، یک بار دیگر ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، انزجار شان را از جنایات رژیم اشغالگر قدس ابراز دارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار