مددجوی کمیته امداد شهرستان ایرانشهر با کمک این نهاد علاوه بر تدریس زبان انگلیسی در دانشگاه و دبیر اولین همایش تجلیل از نخبگان علمی این شهرستان، حضور فعال در عرصه های علمی، هنری و اجرایی استان سیستان و بلوچستان دارد.
کد خبر: ۶۱۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 11 June 2018

مددجوی کمیته امداد که حال استاد دانشگاه شده است/ بخش های جالبی از زندگی نخبه علمی تحت حمایت کمیته امداد ایرانشهر

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان نظیر برهانزهی متولد روستای سوراب در ۵ کیلومتری شهرستان ایرانشهر است. شروع فعالیت کاری او از دوران کودکی بود به گونه ای که دوران تحصیل به دلیل اینکه در روستایشان مدرسه نبود پیاده این راه را تا مرکز شهر برای فراگرفتن علم و ودانش طی می کرد تا اینکه بدون هیچ حمایت اقتصادی زندگی را گذراند.

از روزهای سخت زندگی اش می گوید که در یک روز زمستانی وقتی از مدرسه به خانه می آید می بیند از خانه شان دود بیرون می آید اولین فکری که به ذهنش خطور می کند آتش گرفتن منزل آنها است. اما وقتی وارد خانه می شود متوجه ظرف حلبی شده که مادرش به دلیل اینکه نفت نداشتند چوب‌ها را داخل آن ریخته و برای اینکه محیط خانه گرم شود در داخل خانه روشن کرده است.

وی می گوید اگر به کسی سلام می کردیم ناخودآگاه تصور کمک می کردند، به طوری که زیر نگاه تحقیرآمیز آنان احساس حقارت می کردیم اما این تلنگری شد برای اینکه با جدیت بیشتری درس بخوانم.

پس از پایان مقطع راهنمایی و دبیرستان مقطع کارشناسی را در دانشگاه سیستان و بلوچستان از دانشگاه‌های برتر کشور تحصیل کرد. سپس به دلیل علاقه‌اش به رشته زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد این رشته را در دانشگاه واحد بندرعباس ادامه داد.

این مددجوی موفق کمیته امداد شهرستان ایرانشهر گفت: با توکل به خدا ، تلاش و پشتکار و حمایت‌های کمیته امداد یکی از برادرانم رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ایرانشهر، دیگری کارشناس کشاورزی و کارمند فضای سبز شهرداری ایرانشهر و سه نفر دیگر نیز در شرکت های خصوصی مشغول به کار هستند.

برهانزهی با اشاره به اینکه خانواده‌ام از خدمات درمانی ، فرهنگی ، عمرانی ، مشاوره و اشتغال این نهاد بهره مند شدند، ادامه داد: اکنون نیز با حمایت های این نهاد کارشناس ارشد با عنوان مطالعات ترجمه ( مترجمی زبان انگلیسی ) ، مدرس دانشگاه، نویسنده، عضو شورای سیاست گذاری تئاتر این استان، کارگردان تئاتر و بازیگر هستم.

وی سوابق علمی و کاری مختلف از جمله تدریس زبان انگلیسی عمومی دانشگاه ، زبان تخصصی حقوق ، زبان فنی معماری ، در آمدی بر ادبیات انکلیسی، اصول و روش ترجمه ، بیان شفاهی داستان نامه نگاری به زبان انگلیسی ، ادبیات آمریکا ، اسطوره شناسی ، نمایشنامه کلاسیک ، نمایشنامه قرن بیستم ، گفت و شنود ، ترجمه اصطلاحات و تعبیرات ، ترجمه رشته های زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان را در کارنامه خود دارد.

این نخبه علمی تحت حمایت کمیته امداد شهرستان ایرانشهر یادآور شد: دبیر اولین همایش تجلیل از نخبگان علمی این شهرستان و نقش آنان در توسعه ، کارگردان باز سازی واقعه تاریخی غدیر خم در شهرستان دلگان و کارگردان باز سازی واقعه تاریخی غدیر خم در شهرستان ایرانشهر از دیگر موفقیت‌های من در حوزه علمی و هنری این استان است .

علاوه بر این موفق به کسب سوابق فرهنگی و هنری مختلف مانند تحلیل انتقادی گفتمان نمایشنامه ننه دلاور و فرزندانش نوشته برتولت برشت و ترجمه فارسی آن نقدی بر ترجمه رمان آس و پاس های پاریس و لندن نوشته‌ی جرج اورول ترجمه نمایشنامه هافی نوشته یوجین اونیل ترجمه نمایشنامه فلسفه و کلم نوشته اریک فرگوسن نویسنده نمایشنامه ا ما...پس... چی... نویسنده نمایشنامه ، هانی وشی ء مرید نویسنده نمایشنامه با من بمان و کسب مقام اول بازیگری در بخش تئاتر کودک و نوجوان با نمایش فردا خسته نیستم ، و جشنواره تئاتر استانی شده ام.

کسب مقام اول نویسندگی، کسب مقام اول بازیگری با نمایش هانی و شی مرید، جشنواره تئاتر استانی شهرستان ایرانشهر،مقام سوم نویسندگی با نمایش هانی و شی مرید، دریافت لوح تقدیر از جشنواره تئاتر دانشجویان کشور به دلیل اجرای نمایش به زبان اصلی در جشنواره تئاتر دانشجویان کشور و دانشگاه شیراز سال ۸۱ با نمایش The dark lady of the sonnets نوشته جرج برنارد شاو از دیگر دستاوردهای این مددجوی شهرستان ایرانشهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار