در نشست بررسی مشکلات خشکسالی سیستان و بلوچستان مطرح شد
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بخش خصوصی در حوزه های تولید انرژی، معادن، گردشگری و کشاورزی این استان باید ورود کند تا بتوان با کمک این بخش ظرفیت های این مرز و بوم را شکوفا کرد.
کد خبر: ۶۱۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 16 June 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سید دانیال محبی در نشست بررسی مشکلات خشکسالی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد که باید شرایط و زمینه حضور سرمایه گذاران را در این نقطه از ایران اسلامی فراهم کرد.
وی بیان کرد: بخشی از افراد در جامعه از تسهیلات برای ورود به عرصه اقتصادی استفاده نمی کنند که در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
وی افزود: برای رسیدن به توسعه و بهبود شاخص های خدماتی بخش خصوصی را باید در تمام حوزه های سیستان و بلوچستان فعال کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان با بيان اينكه تعامل با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در دستور کار جدی استانداری است، اظهار داشت: با همکاری و همدلی با نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی می توان مشکلات این استان را برطرف کرد.
وی با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: این عید باعث همدلی و مودت میان مسلمانان جهان می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نامه نگاری هایی با سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه با خرید آرد به مدت 2 ماه برای مردم این استان شد.
غلامرضا مالکی اظهار داشت: 102 میلیارد تومان برای خرید آرد در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی تلاش کنند تا اعتبارات بخش آب و کشاورزی به طور کامل به این استان تخصیص یابد.
وی تصریح کرد: 300 حلقه چاه در جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند کف شکنی است و هر چه سریعتر این کار باید انجام شود.
وی گفت: دیوان محاسبات عالی کشور برای احیای تالاب بین المللی هامون ورود پیدا کرده اما تا کنون هیچ گونه ردیف بودجه در این رابطه ایجاد نشده که نیازمند پیگیری است.
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات آب و کشاورزی در این استان باید در اولویت نخست مسئولان باشد.
محمد نعیم امینی فرد بیان کرد: نمایندگان از ظرفیت های بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار هستند که مدیران از این ظرفیت برای برطرف کردن مشکلات منطقه استفاده کنند.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در سالجاری با مشکلاتی از جمله کم آبی رو به رو است که این امر مدیریت صحیح منابع آبی را می طلبد.
وی تاکید کرد: آبرسانی با تانکر به روستاهای جنوبی سیستان و بلوچستان باید مدیریت شود.
رئیس کمیسون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ظرفیت های زیادی در استان وجود دارد که باید از آنها برای توسعه و پیشرفت این خطه از ایران اسلامی نهایت استفاده را کرد.
احمد علی کیخا اظهار داشت: مدیران با جدیت بیشتری به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند.
وی بیان کرد: ما مسئولیت های حقیقی و حقوقی برای حل مشکلات مردم داریم و در برابر مردم باید پاسخگو باشیم.

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان و علی کرد نماینده مردم خاش، میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی و اتابک جعفری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان نیز به بیان مشکلات مردم در زمینه خشکسالی در این استان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار