وی با بیان اینکه افراد باید وعده‌های غذایی را سر ساعت مشخصی استفاده کنند، گفت: حذف هیچ یک از وعده‌های غذایی توصیه نمی‌شود، زیرا وقتی افراد یک وعده غذایی را حذف می‌کنند اشتهایشان برای وعده غذایی بعدی بیشتر می‌شود.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی ورزش و فعالیت بدنی را از دیگر راهکار‌هایی دانست که به حفظ سلامتی افراد پس از ماه رمضان کمک شایانی می‌کند و افزود: افراد باید روزانه حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی با سرعت نسبتاً بالا داشته باشند؛ ورزش کردن فواید جسمانی و روانی زیادی دارد و از ابتلا به انواع مختلف بیماری‌ها پیشگیری می‌کند همچنین متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و موجب حفظ وزن  هم می‌شود.

وحید تاکید کرد: مصرف مایعات به ویژه آب آشامیدنی به اندازه کافی هم ضامن سلامتی افراد است برای این منظور اشخاصی که مبتلا به بیماری خاصی نیستند باید روزانه ۶ تا هشت لیوان آب بنوشند؛ نوشیدن مایعات به کاهش وزن افراد و سلامتی کلیه‌ها کمک شایانی می‌کند همچنین اشخاص باید از مصرف نوشابه‌ها و آب‌میوه‌های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند، خودداری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از دیگر نکاتی که افراد برای حفظ سلامتی خود باید به آن توجه داشته باشند رعایت تنوع و تعادل بین گروه‌های غذاییاست برای این منظور افراد بالغ سالم باید روزانه ۶ تا هشت واحد از نان و غلات، چهار تا پنج واحد از میوه‌ها و سبزیجات، سه واحد از لبنیات، سه واحد از گوشت و محصولات پروتئینی و یک تا ۲ واحد از قند‌ها و چربی‌ها استفاده کنند.

این دکترای تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: از جمله میوه‌های مناسب که افراد باید به ویژه در تابستان آن‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند می‌توان به هندوانه، خربزه، گرمک، شاتوت، آلبالو و گیلاس اشاره کرد؛ این میوه‌ها علاوه بر تامین آب بدن به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی رنگدانه‌هایی که دارند متابولیسم بدن را تنظیم و بدن را در برابر برخی از بیماری‌ها به ویژه سرطان‌ها محافظت می‌کنند.

وحید یادآور شد: افراد باید برای حفظ سلامتی خود عادات غذایی نادرستشان را اصلاح کنند؛ برای این منظور اشخاص باید بیشتر از غذا‌های آب‌پز استفاده کنند و مصرف مواد غذایی سرخ‌شده، چرب و پرنمک را به حداقل برسانند همچنین استفاده کردن از روغن‌هایی که چند بار گرم شده‌اند هم مضر است.