خبرسازی در میراث فرهنگی ،اینبار از نوع عجیب تر !
وقتی مامور نظم و امنیت وحافظ جان ومال وفرهنگ وناموس ما بجای پاسبانی از این ارزشها ،به جای دستبند زدن بر دزد ومهاجم وبر هم زننده نظم وامنیت ،خود ودزد ومهاجم شود وامنیت روانی مردم را از آنها بگیرد وبا اقدام بر علیه فرهنگ ومیراث گرانبهای مردم ،آن را چپاول نماید ،جمله ای بجز "گندیدن نمک "برای تشبیه آن به ذهن متبادر نمی شود!
کد خبر: ۶۲۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳ 25 June 2018

تابناک ایلام ::از قدیم گفته اند "هرچه بگندد نمکش زنند ،وای بر آن روز که ببندد نمک". ضرب المثل ها ،نکته ها وتمثیل های رایج در ادبیات کهن این سرزمین بی دلیل در میان ادبیات نوشتاری ومحاوره ای ماایرانیان قرار نگرفته اند. بی شک هر کدام از آنها ریشه در  یک اتفاق یا داستان عبرت آموز واقعی دارند  که این روزها در تبیین اتفاقات مشابه به کار برده می شوند.

« هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک »، این ضرب المثل برای همه ما آشناست و معمولاً هم زمانی استفاده می شود که اتفاق یا موردی غیرقابل انتظار از فرد قابل اعتماد، پیش آید و درنتیجه در وصف این اتفاق ناخوشایند، به این ضرب المثل رو می آورند.

وقتی مامور نظم و امنیت وحافظ جان ومال وفرهنگ وناموس ما بجای پاسبانی از این ارزشها ،به جای دستبند زدن بر دزد ومهاجم وبر هم زننده  نظم وامنیت ،خود دزد ومهاجم شود وامنیت روانی مردم را از آنها بگیرد وبا اقدام بر علیه فرهنگ ومیراث گرانبهای مردم ،آن را چپاول نماید ،جمله ای  بجز "گندیدن نمک "برای تشبیه آن به ذهن متبادر نمی شود!

شنیده ها حاکیست در تکمیل پازل سانسورهای خبری وطی  یک سرپوش گذاری کاملا متبحرانه وسانسور خبری  ،نزدیک به دو هفته پیش اتفاق مهمی در شهرستان سیروان به وقوع پیوسته است که نه نشانی از آن در اختیار رسانه قرار گرفته ونه گذاشته اند خبری از آن در بین مردم درز کند .که ناگاه کلاغ خبر آورد که یک تپه  تاریخی ثبت شده در شهرستان تاریخی سیروان تخلیه شده است ،آن هم توسط چه کسانی ؟! " ماموران حافظ امنیت وبا تبانی حقوق بگیرانی از بیت المال آنهم با کمک ابزار بیت المال  !!

بله ! خبرهای دریافتی حاکی از این است که دوهفته پیش با برنامه ریزی وطراحی عملیاتی دو نفر از افسران حافظ امنیت و آسایش مردم در شهرستان سیروان وبا همدستی کارکنان یکی از دستگاههای اجرایی لومار ،وبا استفاده از ماشین راهسازی این دستگاه ،شبانه تپه تاریخی ثبت شده ای در حوالی روستای بانواز در ورودی شهر لومار در شهرستان سیروان تخلیه وآثار احتمالی موجود در آن  به تاراج رفته است.

به هرحال پیگیری های قضایی وپلیسی به این جا ختم شده است که این عملیات مهم توسط نیروهای خودی به مرحله اجرا درآمده وعوامل آن البته ! بدون هیچ نشانی از آثار به یغما رفته! دستگیر و در حال حاضر در بازداشت پلیس قرار دارند.

این اتفاق تقریبا نادر ! حاوی نکات مهمیست که از زوایای مختلف قابل تحلیل وبررسی است . اول اینکه چرا باید ماموران حافظ نظم باید مرتکب چنین تخلف مهمی شوند که اینگونه اعتماد عمومی به دستگاههای انتظامی وامنیتی را خدشه دار نمایند .دوم اینکه چرا در مملکت ما  همیشه با دیده شک وتردید به قضایا نگریسته و مردم را غیر خودی ونامحرم فرض می کنند ،چرا قبل از اینکه مردم به طرقی از چنین خبرهایی مطلع شوند ،خود مسئولین مردم را درجریان این خبرها قرار نمی دهند؟!

نکته مهمتر وپایانی  اینکه از اداره کل میراث فرهنگی که سالهاست  دستخوش بازی های سیاسی شده ومدیران آن حاصل معامله گری های پنهانی وزدو بندهای سیاسی باشند، نباید بیشتر ازاین انتظار داشت . به جای اینکه محوطه ها وتپه های تاریخی استان به مکانی برای جلب گردشگر تبدیل شوند ،آنچنان رها شده اند که حتی طمع  ماموران وحافظان امنیت  را نیز برانگیخته است !  

   

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
با سلام ؛ جناب آقای استاندار محترم خواهش میکنیم بدون لحاظ هر گونه بازی سیاسی ؛ فکری به حال مدیریت رها شده میراث فرهنگی و گردشگری بفرمائید. ممنونیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار