کد خبر: ۶۲۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 22 June 2018

فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: چهار جشنواره ازدواج آسان با هدف کمک به جوانان و اقشار نیازمند و با مشارکت علما، بزرگان، معتمدان، خیران و حمایت های دولت در سالجاری به صورت فصلی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی در نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان خاش بر اهمیت توجه به نیازهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی، سرگرمی، نشاط و اشتغال و ازدواج و معیشت جوانان تاکید کرد و افزود: برگزاری حداقل چهار جشنواره ازدواج آسان در اسماعیل آباد و مجتمع فرهنگی حنفاء و غیره در آینده ای نزدیک باید مورد توجه و در اولویت باشد.
وی بیان کرد: فرهنگ سازی برای اجرای مراسم ازدواج و دور شدن از بدعت ها و تیراندازی های بی مورد باید در جامعه خاش نهادینه شود تا از آسیب ها و خسارت های ناشی از آن پیشگیری به عمل آید.
فرماندار خاش ادامه داد: سلسله بشریت با تشکیل خانواده ادامه یافته و مهریه نیز از قدیم الایام رسم بوده ولی در خصوص ازدواج حتما باید مشاوره صورت بپذیرد که بعدا پشیمان نشوند.
وی اظهار داشت: جوانان باید بتوانند ازدواج آسان داشته باشند تا میان آنها مهر و محبت به وجود آید و همچنین مهریه باید برای ازدواج جوانان پایین در نظر گرفته شود، خودمان باید شروع کننده باشیم یعنی اینکه ازدواج ها و مراسم را برای جوانان آسان در نظر بگیریم.
فرماندار تاکید کرد: بخشهای فرهنگی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، دستگاههایی که مستقیما می‌توانند در فرهنگ سازی ورود پیدا کنند و علماء در تریبون ها مساله ازدواج های آسان و برکات آن برای زندگی زوج های جوان را برای جوانان تشریح کنند.
یوسفی تاکید کرد: بدعت بد تیراندازی در مراسم عروسی باید برچیده شود و با فرهنگ سازی از وقوع برخی خسارات ناشی از این نوع تیراندازی ها جلوگیری به عمل آید.
به گزارش ایرنا نشست ساماندهی امور جوانان شهرستان خاش با محوریت توجه به ازدواج آسان و رسیدگی به نیازهای جوانان با حضور فرماندار، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری، امام جمعه مسجد جامع حنفاء، شماری از مدیران و جوانان در سالن اجتماعات فرمانداری خاش برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار