با موافقت وزیر کشور
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وزیر کشور در راستای اجرای ماده ۱ قانون اصلاح مواردی از قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، با پیشنهاد استانداری مبنی بر تبدیل روستای "قرقری" شهرستان هیرمند به شهر موافقت کرد.
کد خبر: ۶۲۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 26 June 2018

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سیددانیال محبی اظهار داشت: بر اساس تبصره ۵ ماده ۴ این قانون روستاهای مرکز بخش با هر جمعیتی شهر شناخته می‌شوند که بر اساس این قانون روستای قرقری به شهر تبدیل شد.
وی ادامه داد: طرحهای توجیهی تبدیل مراکز سایر بخش های‌ استان به شهر تهیه و به وزارت کشور ارسال شده است که پس از گذراندن مراحل قانونی و اداری لازم تعیین تکلیف می شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، گفت: بر اساس ماده ۹ این قانون، اعضای شورای اسلامی روستای قرقری به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر شناخته می‌شوند و طبق مقررات ، شهرداری نیز استقرار خواهد یافت.
گفتنی است فاز اول طرح هادی روستای قرقری از توابع شهرستان هیرمند در سال 72 اجرا شده و در حال حاضر فاز دوم آن نیز آماده بهره برداری می باشد.
از لحاظ سیمای شهری و شرایط کیفی جاده اصلی آسفالت و کوچه ها و برخی معابر آن خاکی است و به دلیل واقع شدن در کنار دریاچه هامون توسعه آتی شهر به سمت غرب خواهد بود.
همچنین ؛ بخشداری ، دفتر شورای اسلامی و دهیاری ، نمایندگی آب و فاضلاب روستایی ، نمایندگی محیط زیست ، واحدهای آموزشی ، گروهان مرزی و پایگاه بسیج ، مرکز بهداشت روستایی ، پست بانک ،ایستگاه تصفیه خانه و پالایش هوا ، جایگاه سوخت، مرکز خدمات کشاورزی و مرکز مخابرات از جمله امکانات و زیرساختهای روستای قرقری شهرستان هیرمند می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار