مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا :
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: سالیانه هزار تن ماهی در واحدهای پرورش ماهی این شهرستان تولید می شود .
کد خبر: ۶۲۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 26 June 2018

۱۰۰۰ تن ماهی در واحدهای پرورش ماهیان شهرستان بوئین زهرا تولید شد

به گزارش تابناک قزوین، سعید صالحی روز سه‌شنبه در کارگاه آموزشی پرورش آبزی‌پروری اظهار کرد: ۵۴ واحد پرورش ماهی گرمابی، سرد آبی و خاویاری در سطح این شهرستان فعال هست که بیش از ۱۰۰۰ تن ماهی در سال تولید می‌کند.

وی افزود: از تعداد ۵۴ واحد پرورش ماهی فعال در این شهرستان ۲۸ واحد پرورش ماهی گرمابی ۲۴ واحد سرد آبی و یک واحد پرورش ماهی خاویاری فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین‌زهرا گفت: در همین راستا و به‌منظور ارتقای سطح علمی بهره‌برداران آبزی پرور این شهرستان؛ کارگاه آموزشی پرورش آبزی‌پروری باهدف آموزش اصول و روش صحیح تولید ماهی برگزار شد.

صالحی، اهمیت آبزی‌پروری، بهداشت ماهی، خواص فیزیکی و شیمیایی آب، انواع منابع آبی، انواع استخرها پرورش ماهی، نحوه انتخاب بچه ماهی، نحوه آب‌رسانی به استخرها، بررسی مسائل بهداشتی در استخرهای پرورش ماهی، نحوه نظافت استخرها قبل از رهاسازی بچه ماهی و نحوه غذا دادن را از مهم‌ترین عناوین ذکرشده در این کارگاه آموزشی برشمرد.

این کارگاه آموزشی با حضور ۳۷ نفر از بهره‌برداران پرورش ماهی در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد که در پایان این کارگاه آموزشی؛ بهره‌برداران از یک مزرعه پرورش ماهیان سرد آبی به ظرفیت ۳۰ تن واقع در روستای عصمت آباد از توابع این شهرستان بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار