مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان:
مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان خاش گزارشی از برنامه‌ها، راهبردها و اقدامات این نهاد در سال جاری ارایه کرد و گفت کمیته امداد محل دائمی تحت حمایت مددجویان نیست بلکه با تشخیص و تجویز درست، آنها را تا رسیدن به مرحله توانمندسازی حمایت می کند.
کد خبر: ۶۲۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 27 June 2018

مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان خاش گزارشی از برنامه‌ها، راهبردها و اقدامات این نهاد در سال جاری ارایه کرد.

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان سید مهدی عبادی، مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: کمیته امداد توجه جدی به توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت داشته تا در نهایت بستر اشتغال و خوداتکایی آنها فراهم شود.

وی افزود: در این رابطه سال گذشته بیش از پنج هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال‌زایی در سراسر استان سیستان و بلوچستان اجرا شده که ۱۹۵ طرح مختص به شهرستان خاش است.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال جاری نیز اعتبار ویژه‌ای برای اشتغال‌زایی مددجویان از محل منابع داخلی این نهاد و منابع بانکی اختصاص یافته که در این زمینه کمک ویژه فرمانداران، ائمه جمعه و جماعات و دستگاه‌های اجرایی ذیربط به منظور جذب فوری بسته ویژه تسهیلات بانکی را می‌طلبد.

عبادی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای مددجویان این نهاد یادآور شد: امکانات لازم از جمله فضای خوابگاه دانش آموزی در زمینه برگزاری آموزش‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت، کارآفرینی، حرفه‌آموزی برای جوانان و دانشجویان که مهارت لازم در آن رشته را ندارند برنامه ریزی شده تا زمینه اشتغال آنها در جامعه فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی این نهاد پالایش پرونده‌های مددجویی، تعیین زمان برای ورود و خروج خانواده ها و جلوگیری از تحت حمایت طولانی مدت آنها است، گفت: توانمندسازی مهم ترین هدف این نهاد برای ارایه خدمات اصولی و هدفمند به مددجویان است تا در نهایت با فراهم شدن زمینه استقلال اقتصادی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند، اگرچه کسانی که از تحت حمایت خارج شده مراجعه های زیادی به فرمانداری‌ها، ادارات و دفاتر ائمه جمعه خواهند داشت اما باید این مهم از طریق تغییر نگرش در بین جامعه مددجویی فرهنگ سازی شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین سال‌جاری اعتبار سرفصل های مختلف مددجویی براساس درخواست شهرستان های این استان و سهمیه آنها برای پرداخت به افراد تحت حمایت ارسال می‌شود

فرماندار شهرستان خاش در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه صیانت از یادگار امام (ره) یعنی کمیته امداد از وظایف مهم ما است، گفت: کمیته امداد با نگاه بسیار وسیع اهداف و برنامه های جامعه مددجویی را دنبال و ارتباط بسیار خوبی با قوه مجریه به ویژه دولت دارد.

حمیدالدین یوسفی با بیان اینکه سال گذشته مستمری و یارانه مددجویان سه برابر افزایش یافت، افزود: با توجه به بیکاری، فقر، خشکسالی ۲۰ ساله این استان خدمات کمیته امداد به صورت قابل ملاحظه ای در زندگی خانوارهای نیازمند قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: شهرستان خاش از ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت ، خدمات ، مجتمع‌های صنعتی و تولیدی با تشکیل تعاونی ها و استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی در روستاها برخوردار بوده که همه این ظرفیت ها برای حمایت از مددجویان این نهاد استفاده می کنیم.

فرماندار شهرستان خاش افزود: طرح‌هایی مانند پرورش گاو شیری برای تأمین شیر از طریق کارخانه شیر این شهرستان در دست اقدام بوده که بستر اشتغال زایی خانوارهای تحت حمایت این نهاد را فراهم خواهد کرد.

یوسفی با اعلام آمادگی برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای ویژه خانواده ها و فرزندان تحت حمایت این نهاد، گفت: همچنین جذب حامی بومی با همکاری ادارات، نهادها، شرکت های تولیدی، کارخانه ها و اصناف این شهرستان برای ارایه خدمات گسترده تر به ایتام این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار