کد خبر: ۶۲۵۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱ 06 July 2018

چندی پیش رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تشکیل کارگروه ویژه برخورد مالیاتی قاطع با سوداگران بازار سکه، خودرو و مسکن خبر داد. حال برخی فعالان بازار معتقدند دستگاه‌های اجرایی کشور باید از هرگونه اقدامات عجولانه در راستای پیاده‌سازی برنامه‌ها پرهیز کنند. از سوی دیگر عده‌ای از فعالان بازار اجرای چنین برنامه‌هایی را از سوی دولت اقدامی مثبت ارزیابی می‌کنند.

به گزارش تجارت نیوز، رئیس اتحادیه املاک تهران درباره اقدام‌های اخیر دولت در راستای مبارزه با سوداگری در سه بازار اصلی سکه، خودرو و مسکن به «تجارت نیوز» گفت: طی سال‌های گذشته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی در راستای مبارزه با سوداگری در بازار مسکن به تصویب رسید. در این طرح قرار بود مالیات‌ بر خانه‌های خالی در نظر و از صاحبان آنها اخذ شود؛ این در حالی است که تصویب این نوع قوانین هیچ‌گاه جنبه اجرایی و عملیاتی به خود نگرفته است. حال امروز نیز مطرح کردن تشکیل کارگروه از سوی مسئولان سازمان امور مالیاتی به نظر می‌رسد که تنها جنبه نمایشی داشته باشد.

مطالعه بیشتر:
پیش‌بینی میزان افزایش اجاره بهاء مسکن در تابستان
مصطفی قلی خسروی درباره تاثیر این برنامه‌ها در بازار توضیح داد: باید اشاره کرد که در گذشته ارائه این چنین برنامه‌هایی در راستای قطع کردن دست دلالان عنوان شده بود حال مطرح کردن دوباره برنامه‌های قدیمی معنایی ندارد؛ چرا که مردم در جریان برنامه‌های قدیمی و کهنه هستند. از این رو برای از بین بردن سوداگری در کشور باید گام‌های عملیاتی از سوی دستگاه‌های مربوطه برداشته شود.

وی در بخش دیگر سخنانش از دستگاه‌های اجرایی کشور درخواست کرد نشستی برای برطرف‌سازی چالش‌های پیش روی بازار مسکن تشکیل شود.او اضافه کرد: برای برطرف‌سازی چالش‌های حوزه مسکن ضروری است تا نشستی چندجانبه با حضور مشاوران املاک، متولیان ثبت اسناد، سازمان امور دارایی و مالیات و شهرداری‌ها برگزار شود تا در راستای چگونگی معاملات تفاهم یا توافق‌نامه‌ای جهت هماهنگی امور انجام شود.

خسروی با بیان‌اینکه برای اجرای برنامه‌ها نباید عجولانه تصمیم گرفت، افزود: در این بازه زمانی دستگاه‌های اجرایی کشور باید رفتار منطقی‌تری رادر پیش بگیرند و وحدت رویه داشته باشند.

او درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار اجاره بهای مسکن در فصل تابستان گفت: غیب‌گو نیستم و از این رو نمی‌توانم پیش‌بینی درستی را داشته باشم؛ چرا که دراین بازه زمانی هیچ مولفه‌ای قابل پیش‌بینی نیست. به‌واقع فعالان بازار هیچ روزنه‌ای را جهت مطلوب شدن فضا ارزیابی نمی‌کنند و بنابراین نمی‌توانند پیش‌بینی خوب یا امیدبخشی در این بازار ارائه دهند.

خسروی در ادامه گفت‌وگوی خود با «تجارت‌نیوز» توضیح داد: زمانی که رسانه‌ها از کارشناسان پیش‌بینی بازار را جویا می‌شوند این موضوع اثر روانی برای مردم به جای می‌گذارد، به‌واقع زمانی که کارشناسان نسبت به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن اظهارنظرهایی را ارائه می‌دهند این موضوع‌ها در نهایت منجر به افزایش بار روانی منفی می‌شود.

این فعال بازار مسکن در توصیه‌ای به مشاوران املاک گفت: برای پیشبرد امور و رونق در بازار دولتمردان باید زیرساخت‌های موجود را تقویت کنند تا مردم نیز بتوانند از آنها بهره ببرند. از سوی دیگر مشاوران املاک نیز باید با موجران همکاری لازم داشته باشند و تا حد امکان دریافت اجاره بهای سال گذشته را برای آنها تمدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار