کد خبر: ۶۲۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵ 02 July 2018

دومین بازی از شب دوم مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 روسیه هم مثل بازی نخست یکشنبه به پنالتی ها کشید ولی کرواسی از صخره کابوس وار اشمایکل فرار کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار سنگین کرواسی مقابل دانمارک پرانگیزه از ساعت 22:30 به وقت تهران در ورزشگاه نژنی نوگورود، در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک خاتمه یافت اما کروات‌ها که در وقت اضافه یک پنالتی را با درخشش اشمایکل توسط کاپیتان مودریچ از دست دادند، در ضربات پنالتی با درخشش سوباچیچ گلر پنالتی گیرشان پیروز شدند تا حریف روسیه میزبان در مرحله یک چهارم نهایی شود.

عبورکرواسی ازصخره عظیم اشمایکل بادستهای سوباچیچ

این مسابقه شروعی هیجان‌انگیز داشت و قبل از دقیقه پنج دو گل به ثمر رسید. یورگنسن از دانمارک در همان دقیقه اول بازی از ناهمانگی موجود در میان مدافعان کرواسی استفاده کرد و سریعترین گل جام را به ثمر رساند. برتری دانمارکی‌ها اما تنها سه دقیقه دوام داشت چرا که ماریو ماندزوکیچ، مهاجم کرواسی گل تساوی را به ثمر رساند. با وجود شروع طوفانی دو تیم که به نظر می‌رسید نویدبخش یک بازی پرگل باشد، دیداری که از لحاظ آماری به سود کروات‌ها بود، در وقت‌های معمول با همین دو گل به پایان رسید.به این ترتیب پس از جدال اسپانیا – روسیه در اولین بازی شب دوم این مرحله، چهارمین بازی مرحله یک هشتم نهایی هم به وقت‌های اضافه کشیده شد. این در حالی بود که هیچ یک از دو تیم در حضورهای قبلی‌‌شان در جام جهانی به وقت‌های اضافه نرفته بودند.

کرواسی که در مرحله گروهی با کسب تمام امتیازات صعود کرد در هر دو نیمه بازی تیم برتری نسبی نسبت به حریف داشت و میل بیشتری برای حمله و مالکیت توپ نشان داد اما با مقاومت حریف در نهایت بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد جایی که دانمارکی‌ها بازی هجومی‌تر را ارائه کردند به خصوص در نیمه اول. در نیمه دوم وقت‌های اضافه اما دوباره کروات‌ها سوار بر بازی شدند و در دقیقه 115 بود که در یک ضدحمله سرعتی آنته ربیچ با کاسپر اشمایکل در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما با خطای یورگنسن نقش بر زمین شد و به این ترتیب داور یک ضربه پنالتی به سود کروات‌ها اعلام و مدافع دانمارک را هم با کارت زرد جریمه کرد. این بهترین موقعیت برای کروات‌ها بود که نگذارند بازی به وقت‌های پنالتی کشیده شود اما باز هم انگار قرار نبود که برنده بازی در جریان عادی بازی مشخص شود چون کاسپر اشمایکل با تشخیص درست مسیر توپ، ضربه پنالتی که لوکا مودریچ زد را مهار کرد تا دانمارک در جام بماند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی ابتدا دانمارکی‌ها پشت توپ ایستادند و سوباشیچ دروازه‌بان کرواسی ضربه اول حریف را که توسط کریستین اریسکن شلیک شد مهار کرد. پس از او هم پیتر اشمایکل، دروازه‌بان دانمارک ضربه بادلی را مهار کرد. ضربه دوم دانمارک توسط کیائر به گل تبدیل شد و کراماریچ نیز همین کار را برای کرواسی انجام داد.سومین ضربه پنالتی دانمارک توسط کرون‌دلی به تور دروازه کروات‌ها چسبید و پس از او لوکا مودریچ پشت توپ ایستاد و این بار اشتباه قبلی‌اش را جبران و این ضربه را به گل تبدیل کرد.
در ادامه ضیافت‌ پنالتی‌ها، شونه برای دانمارکی‌ها پشت توپ ایستاد و ضربه او را سوباشیچ مهار کرد و به این ترتیب فرصت در اختیار کروات‌ها قرار گرفت تا از حریف پیش بیفتند اما این اتفاق رخ نداد چون اشمایکل برای سومین بار پنالتی گرفت تا همه چیز مساوی دنبال شود.پنالتی پنجم دانمارک را یورگنسن زد اما یک بار دیگر سوباشیچ ضربه را مهار کرد. در نهایت با ضربه‌ای که ایوان راکیتیچ به گل تبدیل کرد کرواسی با نتیجه 3 بر 2 در ضربات پنالتی و با نتیجه 4 بر 3 در مجموع پیروز و حریف روسیه شد.

ضربات پنالتی

کرواسی 0 - دانمارک 0 : پنالتی اول را تیم دانمارک زد که کریستین اریکسن نتوانست ضربه خود را تبدیل به گل کند و شوت او را سوباشیچ به کمک تیرک عمودی دروازه مهار کرد.

کرواسی 0 - دانمارک 0 : ضربه بادلی به سمت چپ دروازه را اشمایکل به زیبایی مهار کرد.

کرواسی 0 - دانمارک 1 : کیائر به زیبایی با شوت به کنج سمت راست دروازه کرواسی دومین پنالتی دانمارک را تبدیل به گل کرد.

کرواسی 1 - دانمارک 1 : کراماریچ با یک مکث پشت توپ و فریب اشمایکل، توپ را به سمت چپ دروازه زد تا دومین پنالتی کرواسی هم با گل همراه باشد.

کرواسی 1 - دانمارک 2 : کران‌دلی پنالتی سوم دانمارک را خلاف جهت سوباشیچ به سمت چپ دروازه زد و گلزنی کرد.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : مودریچ خلاف پنالتی نیمه دوم وقت اضافه این بار موفق به گلزنی شد و در حالی که اشمایکل به سمت راست شیرجه زده بود، توپ را به مرکز دروازه زد.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : سوباشیچ به زیبایی پنالتی شونه که به سمت راست دروازه زده بود را مهار کرد تا امیدهای صعود کرواسی زنده شود.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : اشمایکل باز هم منجی دانمارک شد و شوت پیواریچ به سمت راست دروازه را با یک دست گرفت تا دوباره نتیجه مساوی شود.

کرواسی 2 - دانمارک 2 : سوباشیچ این بار با پا شوت نیکولای یورگنسن به مرکز دروازه را مهار کرد تا پنجمین پنالتی دانمارک هم تبدیل به گل نشود.

کرواسی 3 - دانمارک 2 : راکیتیچ کار را تمام کرد و خلاف جهت اشمایکل، توپ را به سمت راست دروازه زد تا کرواسی از پنجمین پنالتی خود استفاده کند و به جمع هشت تیم نهایی جام جهانی برسد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار