کد خبر: ۶۲۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 07 July 2018

مدیر عامل شرکت گنجینه هنر زاهدان گفت: شناسایی بیش از ۶۰ نوع سنگ قیمتی و نیمه قیمتی در سیستان و بلوچستان فرصتی برای اشتغال و کارآفرینی فراهم کرده است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، کامیاب در کارگاه سنگ تراشی در زاهدان افزود: با راه اندازی یک کارگاه تراش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی توانسته ایم نگین هایی با ارزش را تراش دهیم و روانه بازار مصرف کنیم .

وی با ابراز رضایت مندی از فروش تولیدات کارگاهی سنگ تراشی گفت: نگین های تولید شده در این کارگاه بیشتر از سنگ های قیمتی استان مانند لاجوردی، عقیق و جاسبر است .

خانم شیردل مربی تراش سنگ نیز از هنر گوهر تراشی به عنوان کسب و کاری ساده اما پردرآمد یاد کرد و گفت: با گذراندن یک دوره ی آموزشی دوماهه می توان با انواع تراش سنگ آشنا شد و مهارت های لازم در این حرفه را کسب کرد .

معاون اموزش پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل اموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان هم گفت: این هنرمندان برای خرید تولیدات کارگاهی شان ، به شرکت ها و موسسات مربوط معرفی می شوند.

شهریاری افزود: استان دارای رنگین کمانی از معادن و قابلیت اشتغال و ارزآوری در صنعت گوهرتراشی را دارد .

وی خاطرنشان کرد: تراش سنگ‌های زینتی‌، حرفه ای نوپا و اشتغال زا در استان است که توجه و حمایت و بازاریابی مناسب را می‌طلبد .

شهریاری ادامه داد: حمایت مسئولان در قالب تسهیلات و حضورآموزش دیدگان در شرکت‌های پارک علم و فناوری می‌تواند بسترساز اشتغال و ارز‌آوری پایدار در بازارهای منطقه و بین‌المللی باشد‌ .

وی گفت: مواد اولیه کافی در معادن استان و وجود نیروی کارجوان وجویای کار دو قابلیت ویژه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار