خبرآنلاین: یکی از اخبار جنجالی روزهای اخیر کشور دریافت ۲.۵ میلیون یورو ارز دولتی توسطیک باشگاه ورزشی برای واردات تایر اتومبیل بوده است.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 02 July 2018
 
 

 بی تردید یکی از جنجالی ترین اخبار روز گذشته کشور اعلام لیست واردکنندگان کالا با ارز دولتی بود . در میان اسامی افراد و شرکت های اعلامی قرار گیری نام یک باشگاه ورزشی در صف واردکنندگان لاستیک حساسیت برانگیز شده است.
این باشگاه البدر بندر کنگ است. تیمی که چند سال قبل فعالیتش را در بندر کوچک کنگ در حوالی بندر لنگه آغاز کرد. تیمی در شهر فقیر که قرار بود دل این جماعت شهر کوچک و فقیر اما پر از عشق بندر کنگ را به زندگی امیدوارتر کند.
باشگاهی که خیلی زود تا آستانه صعود به لیگ یک هم پیش آمد اما تبانی بزرگ سبب شد باشگاه منحل شود. تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه فعالیتش پایان یافت اما باشگاه همچنان در رده های پایه تشکیلاتش را داشت بی آنکه مشخص باشد هدف از این تداوم فعالیت چیست.
شاید یکی از این دلایل می توانست مسئولیت اجتماعی مالک برای مردم این بندر باشد.
مالک که شاید شاخص ترین فرد شهر است و در بندر همه عمارت آجری بزرگش را می شناسند . خیلی از بومی ها روی لنج هایش به شیخ نشین های آن سوی خلیج فارس می روند و می آیند تا بخشی از تجارت صادرات و وارداتش باشند.
همه در این بندر بدر دریابان را می شناسند. تاجری حدود ۵۵ ساله که تقریبا همه چیز به کشور وارد می کند. از تایر ماشین تا برنج و چای و اقلام دیگر زندگی.
اما حالا مشخص شده این برنامه ریزی برای باشگاهداری اهداف اقتصادی هم داشته است. مالک باشگاه برای باشگاه منطقه محرومش که ردیف های تخفیفات مالیاتی بسیاری هم برای شان به همراه خواهد داشت، اساسنامه ای نوشته که امکان فعالیت های کلان اقتصادی هم داشته باشد.
از جمله اینکه او با همین اساسنامه توانسته برای واردات ۲.۴ میلیون یورو تایر خودرو ثبت سفارش کند و حالا نامش در فهرست آنهایی باشد که بیشترین میزان ارز دولتی را دریافت کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار