کد خبر: ۶۲۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴ 08 July 2018

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای بازگرداندن سعید براتی، سرباز ربوده شده اهل خراسان شمالی گفت: بازگرداندن این سرباز قوت گرفته است و بزودی تحویل ایران می‌شود.

سردار سعید کمیلی در حاشیه تشییع پیکر پاک شهید مرزبانی علی دوست زاده در بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری های زیادی برای بازگرداندن براتی، سرباز ربوده شده انجام گرفته و دولت پاکستان به دنبال این است که سرباز یاد شده را به ایران بازگرداند.

وی افزود: گروهگ ها از پاسخ گویی طفره می روند و مکان را چند مرتبه جابه جا کرده اند اما امیدوارم بزودی این سرباز ربوده شده به ایران تحویل و به کشور باز می گردد.

وزیر کشور هم در سفر اخیر خود به خراسان شمالی درباره بازگرداندن سرباز ربوده ‌شده در مرز میرجاوه گفت: وزارت خارجه، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور در حال رایزنی با دولت پاکستان و ریش‌سفیدان برای بازگشت این سرباز هستند.

رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور نیز در ملاقات‌های با دولت پاکستان پیگیر این موضوع است و از طریق معتمدان و ریش‌سفیدان نیز در تلاش هستیم تا این سرباز به گروگان گرفته‌شده را به آغوش خانواده بازگردانیم.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

به گزارش ایرنا سعید براتی به همراه 11 نفر از ماموران مرزبانی نیروی انتظامی متشکل از سه نیروی کادر و 9 سرباز وظیفه اوایل اردیبهشت پارسال در منطقه مرزی چاهندو میرجاوه سیستان و بلوچستان به هنگام تعویض پست مورد حمله و کمین تروریست ها قرار گرفت.

در این اقدام تروریستی سه درجه دار و 6 سرباز وظیفه مرزبانی بر اثر تیراندازی تروریستها به شهادت رسیده، 2 سرباز وظیفه زخمی شده و سعید براتی سرباز وظیفه زخمی و توسط اشرار و تروریستها ربوده شد.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در بخش دیگر مصاحبه امروز خود با ایرنا با اشاره به اهمیت پاسداری از مرزها اظهار داشت: مراقبت از مرزها یکی از دغدغه های اصلی مرزبانی است و در استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از اصولی ترین کارها، انسداد مرزها است.

وی افزود: مرزهای ما در حال تجهیز شدن به امکانات فنی، اپتیکی و الکترونیکی است و روند خوبی در این باره طی شده و امید می رود دولت در اعتبارات خود کمک کند تا انسداد مرزهای باقیمانده با سرعت بیشتری انجام شود.

سردار کمیلی اظهار داشت: استان سیستان وبلوچستان برای پاسداری از مرزها از استان های مختلف نیرو می گیرد و خراسان شمالی یکی از استان هایی است که در تامین نیرو به سیستان بلوچستان کمک می کند.

وی درباره جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در مرزها گفت: مرزبانی بشدت با قاچاق مواد مخدر مقابله و مبارزه می کند و برنامه های مرزی و انسداد مرزها نیز با رویکرد مقابله با اشرار، گرهک ها و ورود مواد مخدر و قاچاق آن است.

وی با تاکید بر اینکه تامین و ارتقای امنیت مرز با توان و قدرت دنبال می شود گفت: شهادت مرزبانان نشان از همت و غیرت جوانان ما برای مقابله با دشمن قسم خورده ای است که با تمام توان به صحنه آمده و امنیت ما را نشانه رفته است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اما جوانان ما با پشتگرمی به ملت غیرتمند، نخواهند گذاشت دشمن در رسیدن به اهداف موفق باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار